United - Buy extra miles for this trip starting with 22 USD p/p

Diskussion i 'Star Alliance' startad av jumbooze, 27 Juni 2012.

1. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Har någon provat Uniteds "Buy extra miles for this trip starting with 22 USD p/p" alternativ?
    Vet någon hur det funkar om man kopplar resan till Eurobonus istället för MilagePlus, får man mera poäng till EuroBonus kontot, uppgraderar man flygklass?
    Nu har ju United 100% på low eco så jag vet inte om detta bara är försäljning utan någon poängvinst.

Någon som vet?
    // J

2. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det gäller endast om du lägger poängen på United Mileage Plus. Du kan alltså inte köpa till fler poäng till EuroBonus.

Jag tror inte att de byter bokningsklass utan de bara lägger på fler poäng. Dvs det blir som ett "vanligt" poängköp fast något billigare.

Last edited: 27 Juni 2012
  3. Du får endast miles till United Mileage Plus när du väljer Buy extra miles. Inget annat tyvärr.

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för input, det var som jag misstänkte

5. rickardjacobson

rickardjacobson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På min enkelresa LAS-EWR kunde man köpa till 2 227 miles för 67$ eller 4 454 miles för 134$. Går ju som sagt inte att kreditera till annat än MileagePlus men tänkte det kanske kunde vara intressant för någon....

6. rickardjacobson

rickardjacobson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ännu intressantare är att man kan köpa miles på en bonusresa! Har bokat CPH-BRU-JFK EWR-LAS och EWR-MUC-CPH där endast EWR-LAS och EWR-MUC är united. Erbjudandet är:

Purchase 10,935 Miles @ 230 US$ or Purchase 21,870 Miles @ 460 US$ (samma pris per mile)

Kan ju vara intressant för folk som saknar miles för att få status med MileagePlus eller bara vill få billiga poäng (14 öre/poäng)

7. 21.870 UA miles för 460 USD är ett bra pris.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar om jag kan köpa miles på min resa som krediteras till EuroBonus och bara kreditera de köpta extra-miles till UA..? Någon som provat?

9. Elsson

Elsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst har du bokat den med EuroBonus poäng?

10. rickardjacobson

rickardjacobson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det har jag...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!