United Airlines tittar på ny linje Göteborg-New York

Diskussion i 'Star Alliance' startad av MarcusC, 25 Oktober 2011.

1. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt en artikel i dagens Göteborgs-Posten förbereder United en linje från NYC (torde väl vara EWR?) till GOT som man vill ha igång redan under hösten ?! En linje som ju varit på gång länge, och är efterfrågad! Får väl se om det blir något denna gången....torde väl bli CO 757 à isåfall!.

2. Bringman

Bringman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det vore kul för Göteborg!
    Jag hittar inte artikeln, verken i tidningen eller på gp.se

3. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kul för göteborg, men vem vill åka sardinburk över Atlanten?

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar vara rätt många faktiskt. Det verkar som att linjerna till Skandinavien går bra och det är tecken nog. Inte för att jag skulle vilja testa.

5. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle också tippa att dom använder en CO 757-200 pga att den ligger precis inom range och behöver troligtvis inte en större kärra för Göteborg. Tror ARN-EWR är en av de längsta non-stop de har med 757:an.
    Händer ju ibland att soppan inte räcker vid flygning västerut på vintrarna och då kan det bli en kortare vistelse på Gander YQX :rolleyes:

6. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    25/10--del 2 ekonomi/ 1spaltare..så ingen jätteartikel.

Får se om det kommer mer info, hade ju vart lämpligt köra igång innan jul etc?.

7. CO (nu UA) har varit riktigt smarta, och det har till stor del fungerat. Titta på deras UK&I nätverk: GLA, EDI, BHX, MAN, BFS till EWR samt LHR till EWR/IAH. I Tyskland har man HAM/TXL i tillägg till FRA/MUC.

Det man har kunnat göra är med B757-200 att flyga till mindre städer. Stor skillnad på att fylla 175 stolar än 250 stolar varje dag.

Om man åker BusinessFirst är CO underbara, mycket bättre än SK/Lufthansa/LX/OS/British Airways i affärsklass.

8. Bringman

Bringman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! Nu hittade jag den.

9. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedan i Juni flyger de faktiskt även till Stuttgart dagligen med 757.
    Helt rätt med mindre städer.

Men tycker du inte att BusinessFirst har gått ner sig lite?
    Jag tycker att servicen har blivit riktigt dålig och taskig attityd i samband med mergen.
    Kabinpersonalen verkar otroligt missnöjda och är inte skygga att visa det.

10. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Delta aviserade New York (JFK) - Göteborg för två-tre år sedan men la ner linjen igen innan man hann börja flyga, med hänvisning till den globala ekonomin. Även de skulle flyga med en Boeing 757, något jag personligen skulle undvika på en långflygning. Linje mellan Landvetter och New York stoppad - Ekonomi - www.gp.se

Kul om det här linjen blir verklighet, grattis Göteborg!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!