Senaste nytt

United Airlines Mileage Plus 2012

A380*G

Medlem
Var står det att UA MP kräver segment för status?
United Airlines - Premier status qualification requirements

Inte ens för Premier 1k är det något annat än segment eller miles i kravet, och partnermiles räknas


Däremot verkar de kreditera lite dåligt för C/F och t.ex. även 0% på lägsta klasserna i Lufthansa intra-Europe. (Men alltid minst 100% på SAS, som sagt.)

AHo skrev väl aldrig att de kräver segment? Han påvisade att jag kunde kvalificera med segment.
 

Dr. Miles

Expert
Var står det att UA MP kräver segment för status?
United Airlines - Premier status qualification requirements

Inte ens för Premier 1k är det något annat än segment eller miles i kravet, och partnermiles räknas

Däremot verkar de kreditera lite dåligt för C/F och t.ex. även 0% på lägsta klasserna i Lufthansa intra-Europe. (Men alltid minst 100% på SAS, som sagt.)

Du kan läsa den här finstilta texten. :)
United Mileage Plus skrev:
Also, beginning January 1, 2012, to qualify for any Premier level, members must fly at least four paid flights on United or Copa during a calendar year.*

United Airlines - Premier status qualification requirements
 
Om man bor i Europa och inte flyger till USA eller intra-Asien med United/Copa, kan det vara svårt.

Har tänkt och pröva United 747 till USA och sedan köra lite inrikes där, bör inte vara några problem för egen del men förstår vad du menar.

United Airlines till SFO T&R räknas det som 1 eller 2 paid flights? Ifall dom menar att man ska åka med dom 4 gånger eller om det är 4 "resor". Dum fråga kanske men lika bra jag frågar experten. :cool:
 
Last edited:
I stand corrected... då kasnke inte MP är någon vettig idé, om man inte är hyfsat säker på att man kommer flyga en del i US. Gör man det borde det vara enkelt att komma upp i fyra segment, räcker ju med en ToR med connection så är man hemma.

Programmet är klart vettigt för mig vad jag kan se.

Fram tills mars 2013 kommer jag hinna med att åka till (minst): LAX, SFO, JFK, ORD, IAD, MIA, CUN, SXM.
Förmodligen hinner jag med IAH, DFW, BZE, SEA och ANC också.

Ska mycket till om jag inte hittar minst 4 segments med United på ovan. :)
 
Toppen