United Airlines Mileage Plus 2012

Diskussion i 'Star Alliance' startad av JensE, 21 September 2011.

  1. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har United släppt hur MileagePlus kommer se ut för det ihopslagna bolaget med Continental.
    Silvermedlemmar fick ta ordentligt stryk och kan numera inte få Economy Plus gratis förrän vid check-in.
    Förut så kunde alla elite medlemmar välja plussäten vid bokning.
    Platinum/1K/GS (Global Service) får gratis Global Entry.
    Endast GS och 1K får 100% Bonus miles. Platinum 75% och Guld endast 50%

    Så guld och silvermedlemmar lär vara ordentligt sura nu.
    Egentligen bara 1K och supernivån GS som fått det bättre.

    United MileagePlus: Merger Updates for Frequent Flyers
     
  2. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Valet av plussäten är strategiskt snyggt gjort tycker jag. Man tycker ju rimligtvis att de med högre status borde ha en fördel med dessa framför de med lägre status. Självklart tråkigt på Premiere-rika flyg såklart.

    Annars är det väl en helt OK förändring om jag inte missat någonting grovt.
     
  3. joemume

    joemume Medlem

    Ort:
    UME
    Land:
    Sverige Sverige
    Som jag förstår det från deras mest flygintensiva medlemmar så är de grymt upprörda över att en fullt betalande resenär i t ex Y eller B har prioritet på uppgradering jämfört med en 1K eller GS som flyger på miles, samt varianter på detta tema.
    Nya United har vänt uppgraderingspolicyn så att "money talks", dvs. att resenärer utan status som betalar ett högre biljettpris skall ha bättre chans till uppgradering jämfört med elitmedlemmar som är på en redemption trip.
    Det här med gratis bekräftad uppgradering för elitmedlemmar och gräddfil för alla med 1K och GS är så djupt rotat i Uniteds kunder att jag tror vi i Sverige bara förstår hälften, eftersom inget av "våra" program har någon sådan egentlig fördel.
     
  4. Gus

    Gus Medlem

    Jag har börjat använda mig av MileagePlus. Suveränt att man får 100% miles till de flesta billiga ekonomiklassbiljetterna, som AHO säger. Exempelvis flög jag till Buenos Aires med Lufthansa i L klass för 6000 kr tor. Denna resa fick jag 15700 miles för och nu har jag bokat Hong Kong-Seoul-Bangkok-Phnom Penh i Thai business för 17500 miles. En bra deal enligt mig! :)

    Att MileagePlus konstant har "rea" på bonusresor (även enkelresor), att man kan boka resorna med vilket Star Alliancebolag som helst (inklusive Qatar) samt att man enkelt bokar bonusresorna via Uniteds hemsida gör inte programmet sämre! En annan fördel är att poängen aldrig förfaller så länge man har någon sorts aktivitet på kontot minst var 1,5:e år.
    Det finns väldigt bra kreditkortserbjudanden för MileagePlus men tyvärr fungerar det inte för personer bosatta i Sverige vad jag har förstått.
     
  5. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svaret!

    Jag läste på igår om programmet och har signat upp, det som verkar klockrent är ju möjligheten att boka "award" flights med hela SA utan att behöva ringa och förklara allt över telefon på Engelska, något jag gärna slipper om jag kan.

    Andreas
     
  6. Glöm inte att man kan åka mellan Japan och Söderhavsöarna i Business class för 20.000 UA miles per enkelresa. ;)
    Mer info kan ni läsa på tråden: http://www.businessclass.se/star-al...ness-class-20-000-united-miles-per-enkel.html

    2 t/r x el cheapo biljett(runt 3.500-4.000 SEK inkl. skatter vid kampanj) mellan Stockholm-Frankfurt-Nanjing/Qingdao med Lufthansa i L klass ger nästan 24.000 UA miles.
     
  7. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  8. Om du kan bli Senator hos Miles&More genom att flyga enbart i ekonomiklass, har du större nytta med miles hos United Mileage Plus.
    UA flyger några rutter inom Asien, så kan du kvalificera deras segmentkrav för statusmedlem genom att flyga intra-Asien rutter. :)
     
  9. seat56f

    seat56f Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Var står det att UA MP kräver segment för status?
    United Airlines - Premier status qualification requirements

    Inte ens för Premier 1k är det något annat än segment eller miles i kravet, och partnermiles räknas
    Däremot verkar de kreditera lite dåligt för C/F och t.ex. även 0% på lägsta klasserna i Lufthansa intra-Europe. (Men alltid minst 100% på SAS, som sagt.)
     
  10. Andreas Eriksson

    Andreas Eriksson Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är det Premier Gold som är jämförbart med SAS EBG?
    Aj aj aj.. 0% på Lufthansa intra Europa.. inte bra då jag åker mycket till Spanien.
    Kan i och för sig åka SAS till Barcelona men frågan är hur länge den rutten finns och är stabil prismässigt.

    (Swiss finns ju och det är 100%, inga problem alltså) :)
     
    Last edited: 24 Maj 2012

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×