Senaste nytt

Undvika widebody - eller hur håller ni er i form?

man reglerar intaget av kcal..jag tränar så ofta jag kan..och offrar en del för det..jag kan kliva upp 5 på morgonen för att kunna riva av en timme på gymet.
är jag hemma kör jag 6-10 pass / v och är jag ute och far så blir det 2-3 pass, allt ifrån bara promenad i högt tempo el lokala gym.

att tappa vikt är inte svårare än intag och förbränning..
 
Jag kände mig rejält stuffed efter gårdagens invigningsresa till BC.se loungehörnor. Frukost på ARN, lunch på OSL och middag på CPH, utöver detta plockmat och bubbel på samtliga ställen. Som en åtgärd för att hålla borta gubbmagen blev det en lång promenad denna soliga och gnistrande vinterdag :cool:
 
Last edited:

Randy Marsh

Medlem
För ca ett år sedan bestämde jag mig för att försöka kvitta mig med min begynnande ölmage. Började träna oftare och röra på mig mer, t ex genom att gå hem från jobbet då och då istället för att ta spårvagnen. Framgången var dock ganska begränsad, ända tills jag gjorde något med kosthållningen.

Slutade nästan helt att äta bröd, medans vitt ris och potatis ersattes med t ex linser, bönor, bulgur och grönsaker. Slutade också dricka juice/måltidsdryck till frukosten och lunchen, dricker numera vatten istället. Det fungerade alldeles utmärkt, tog bara några få månader innan ölmagen var helt borta. Tränar 3 - 4 ggr per vecka, varierar mellan styrketräning och lågintensiv fettförbränningsträning.

Har läst att kosthållningen står för ca 80 % (tror jag det var) av effekten om man vill gå ned i vikt och att det är i princip omöjligt att få någon framgång enbart genom träning. Det verkade stämma på mig iaf, och har vänner och kollegor som har samma erfarenheter.
 
Last edited:
Toppen