Senaste nytt

Undvika widebody - eller hur håller ni er i form?

5S är nog grundstenen till en sund diet: Soppa, steak, sushi, sallad, sandwich. Tumregeln är nog att inte ha en och samma 2 dagar i rad, mer än 3 gånger i veckan och variera. Missa aldrig frukost och minska det vita till minimum: socker, salt, mjölk, vit bröd. Promenera så mycket det går och ta trappan istället för hissen. Har 5-6 kilo att omvandla till muskler under året. :)
 

Jonas C

Medlem
Själv har jag för få sektorer i internationell First för att det skulle utgöra någon nämnvärd fara för figuren. Jag tenderar faktiskt att tappa aptit när jag reser, i synnerhet vid större tidsomställningar. Men ett och annat glas rödvin och Bailey's slinker ner fint.

Till vardags motionerar jag regelbundet. Både styrketränar och promenerar mycket. Har tyvärr tvingats dra ner på löpningen på grund av magproblem vilket förståss är väldigt tråkigt för mig.
 
Senast jag var i Nice med endast kabinväska promenerade jag från flygplatsen till centrum. I rask takt går det på en timma och det är ett rent nöje att titta på människor, havet och vackra byggnader längs Promenade des Anglais.
 

Attachments

  • nice-promonade[1].jpg
    nice-promonade[1].jpg
    19 KB · Visningar: 768

Senator

Moderator
Ja, detta är en evig fråga. Under 2012 reste jag minimalt för att vara mig. Det har inneburit att jag inte längre ligger på ett deci-ton, men ett komma ett deci-ton. Alldeles för lite träning då jag inte kan bara gå rakt från sängen till hotellets gym vid 06:00 varje morgon som jag vanligtvis gör.

Jag har alltid med gympadojor och försöker alltid träna på morgonen när man inte vet hur nästa dag ser ut. Äter sedan hälsosam frukost; varvar mellan äggfokus en dag och musli nästa dag med frukt. Sedan gå så mycket som möjligt...
 

Agö

Medlem
Har det någonsin funnits flygplan utrustade med någon form av träningsredskap? (Det kanske är farligt att träna på hög höjd?)
 

Jonas C

Medlem
Har det någonsin funnits flygplan utrustade med någon form av träningsredskap? (Det kanske är farligt att träna på hög höjd?)

Virgin Atlantic hade planer på att installera gym på sina A380. Men med dagens oljepriser så blir det knappast någon lönsam affär att flyga runt med en massa vikter (om inte man använder någon form av fjäderbelastade maskiner).
 
Jag fick ett hotelltips här på BC.se, Hyatt Regency Jersey City on the Hudson. Det ligger vid vattnet mittemot WTC. Man tar sig till Manhattan på några minuter med tåg från Path Station alldeles bredvid hotellet. Rummen är stora med magnifik utsikt. Särskilt bra var gymmet och inomhuspoolen som hade öppet dygnet runt. De första morgnarna med svensk tid i kroppen var det fiffigt att ha tillgång till anläggningen när man vaknade vid fyrasnåret. Utsikten från löpbandet är unik med både Lower Manhattan och Statue of Liberty.

Tackar härmed särskilt signaturen P.E. för tipset!
 

Sofia

Medlem
Man kunde ju också önska att flygplansmaten som erbjöds var lite hälsosammare och kanske innehöll lite mer fibrer, att brödet var av bättre kvalitet med mer fullkorn och kanske såna där minipåsar med frukt och grönsaker som dom har på Mc Donalds (trodde aldrig att jag skulle säga nåt bra om Macers) att dela ut som snacks? Mättar bättre än alla små löjliga kex/chips/ärtor-påsarna som nu delas ut.

Nåt annat man alltid kan ta med sig för att träna under resor är ett gummiband, det kan man träna i princip hela kroppen med och det väger ingenting och tar inte upp nån plats i packningen. Borde väl också faktiskt kunna användas under en flygning, om man känner för att röra på sig och framstå som riktigt märklig inför sina medpassagerare ;-)
 
Toppen