Senaste nytt

Undersökning: Gör du en walk of shame i de lägre klasserna?

Gör du en walk of shame i de lägre klasserna när du är ute och flyger?


  • Total voters
    114

Kastrup

Medlem
Nu med facit i hand inser jag att det finns många fler tolkningar av walk of shame ombord än jag först tänkte. Det som avses är alltså att ta en promenad genom planet, med eller utan pyjamas och champagne, inte för att man måste det för att komma till sin plats, utan för att man av olika anledningar är nyfiken på hur det är där bak.
 

FF#1

Medlem
Har varit bak/ner/upp och kollat för att se hur det ser ut några gånger när jag har varit nyfiken på hur layouten ser ut hos bolag och modeller där jag inte har koll.
 

Holloman

Medlem
Tycker det är lika fel att gå bakåt i planet som att det är för passagerare i ekonomi att gå fram och titta i business eller first. Vill man inte ha folk från de lägre klasserna i kö till toaletterna framme i businesskabinen ska man inte heller själv gå på upptäcktsfärd bakåt i planet.
 

sweflyer

Medlem
Ibland innan frukost har jag gått en promenad allra längst bak i planet och sedan tillbaka fram. Det har jag gjort för att vakna till och röra på mig, och har aldrig varit för att jag vill se hur economykabinen ser ut. Skulle det vara något bolag som gör om konfigurationen i Y och jag inte hunnit testa så skulle jag säkert kunna gå bak för att kolla in nyheten också.
 

trekker

Medlem
Walk of shame ar val anda nar nagon kommer 10 minuter sent, flygplanet ar fullt och redo att aka men de vantar pa dig - helst nar du dyker upp sa ska du ocksa sitta pa en av raderna absolut langst bak och helst fonster plats och ga genom hela planet med alla, da menar jag ALLA stirrandes pa dig svarandes varfor du ar sa sen.
 
Själv försöker jag springa runt så lite som möjligt. Tycker det kan vara rätt störande med folk som traskar runt i kabinerna och eftersom jag inte vill ha folk från andra kabiner i min kabin, så utgår jag från att det omvända också gäller.
Håller med. Vill inte ha folk gåendes i den delen av kabinen som jag sitter i, av den anledningen så respekterar jag andra passagerare där de sitter.
 
Janteloven lever i bedste velgående i Sverige...

Ude i virkeligheden er det sådan at hvis du betaler mere får du også flere muligheder. Herunder muligheden for at strække benene under en gåtur fra 1A ned til række 200, uden at blive skældt ud.


Iført pyjamas...




...med et champagneglas i hånden.


Dette er ikke anderledes end priorityboarding som alle(?) værdsætter.
 
Toppen