Senaste nytt

Undantagstillstånd i Bangkok

Dr. Miles

Expert
Jag ställer frågan igen, vet någon vad som gäller med biljetterna om man stänger ner?

När demonstranterna stängde Suvarnabhumi flygplats förra gången, flygbolaget bokade om till resa från andra flygplatser (t ex Singapore, Hong Kong, Phuket) om de hade avgångar därifrån eller ordnade flyg till U tapao flygplats (UTP) nära Pattaya.
Merkostnader som tåg/bussresan dit och logi betalade man själv eller kanske vissa av försäkringar betalade, det beror på ditt försäkringsbolag.
 

johansch

Medlem
Åtminstone ett brittiskt försäkringsbolag har deklarerat att de anser att den nuvarande situationen gör att deras reseförsäkringar inte gäller i Thailand. Jag skickade just en fråga till Länsförsäkringar Östergötland för att fråga hur de ser på det. (I deras avtal står det att försäkringen inte gäller i "krig eller krigsliknande situationer".)
 

Impendill

Medlem
Åker man i den klass man bokat då? Dvs business?

Om jag minns rätt hämtade de bara passagerare på U-tapao. Flög de även dit resenärer?
 

011430121

Medlem
Jag ställer frågan igen, vet någon vad som gäller med biljetterna om man stänger ner?

Om man har bokat med TG före den 22 maj och inte har en avbokningsbar biljett, så får man göra en ombokning men biljetten måste utnyttjas senast den 31 juni,så är läget just nu.
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som militären ska styra landet minst ett år fram till valet.

Reuters skrev:
Stumbling Thai economy lends urgency to junta's revival efforts

By Amy Sawitta Lefevre and Robert Birsel
BANGKOK Fri May 30, 2014 12:54pm EDT

(Reuters) - Thailand's junta leader said on Friday a process of reconciliation between political factions and reforms would take about one year and only after that would a general election would be held.
Stumbling Thai economy lends urgency to junta's revival efforts | Reuters
 
Toppen