Senaste nytt

Undantagstillstånd i Bangkok

johhenrik

Medlem
Jag har bokat billigaste och jag har nu blivit uppgraderad till King Bed Club Room, så jag antar det är vad jag får.
 

JonW

Medlem
Om man ändrar lite i din mening så håller jag med, man kräver att den som styr gör det på ett sätt som är helt acceptabelt för armen..;)
Nja, vi ska komma ihåg att armen alltsedan militärkuppen accepterat en rad olika premiärministrar, både från gula och röda sidan.
 
K

KavlingeDude

Guest
Som gäst här märks det inte mycket mer än att trafiken är mindre och att disskusionsbenägenheten politiks har minskat "på staan".
 

Fedup

Medlem
Som gäst här märks det inte mycket mer än att trafiken är mindre och att disskusionsbenägenheten politiks har minskat "på staan".

Det är ju en curfew på plats som jag förstått; många tv-kanaler som censurerats/blockats o.s.v. Det är ju helt klart en allvarlig situation, no?
 

Albert

Medlem
Uppdatering på plats:
Thailändska armén har tagit över regeringskontrollen igår vid 16:30-tiden och arméchefen Prayuth Chan-ocha har utsett sig själv som tillfällig premiärminister. Situationen är tills vidare lugn i Bangkok och få våldsamheter har utbrutit. Militären har däremot infört ett utegångsförbud mellan 22:00-05:00 och alla landets skolor är stängda. BTS och MRT går som vanligt fram till 21:00 på kvällen och all flygtrafik ska fungera utan problem. Om man dock är påväg till/från flygplatser runtom i landet ska man alltid bära sina resehandlingar för att kunna tillgå flygplatserna.
 
K

KavlingeDude

Guest
Intet nytt under solen.
2:a ggn man råkar ut för miltärkupp i Thailand.
Man får inte glömma att Thailand är Thailand och att "dramatiken" är inte så dramatisk här. Skulle det handla om något annat land hade jag redan suttit på ett plan hem.

Det är ju ingen direkt överaskning att militären går in. De ruttnade för länge sedan på det hela i sedvanlig ordning. Skulle det spåra ut mer så kommer kungen att proklamera och allt går tillbaka till sitt vanliga tillstånd.

Så länge som flygplatsen är öppen är det lugnt.
 
Toppen