Umeå blir hubb för Nordic Air Sweden

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av xvikmic, 23 November 2012.

  1. xvikmic

    xvikmic Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    "Nordic Air Sweden bygger upp en reguljär flygverksamhet med Umeå som bas. I februari nästa år startas direktlinjer från Umeå till i första hand London, Frankfurt och Paris.
    Samtidigt skapas ett inrikesnät som knyter samman Gällivare, Arvidsjaur och Hemavan med hubben i Umeå."

    Rent spontant känner jag, wow äntligen!
    Vad tycker ni?

    Länk: http://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=9555
     
    2 personer gillar detta.
  2. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
  3. Timotey

    Timotey Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Låter häftigt, önskar dem lycka
     
  4. HenrikAI

    HenrikAI Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas verkligen det går bra för dem, men.. var finns info om deras bonusprogram? :)
     
  5. Toby

    Toby Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
  6. henke12

    henke12 Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har verkligen svårt att se hur det ska kunna gå att få lönsamhet i detta projekt.
    Hur ska man kunna fylla upp en Embraer med 120 stolar från Arvidsjaur och Hemavan till att börja med?

    Jag sätter ett glas skumpa på att detta bolag inte kommer i luften!
     
  7. Bern

    Bern Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Det här kan ju aldrig funka heller. Finns likheter med City airlines idé om att göra GOT till ett nav och det gick ju... sådär.

    Har jag fel och projektet kommer i luften bokar jag UME-HMV direkt ;)
     
    Last edited: 27 November 2012
  8. Loffe

    Loffe Medlem

    Ort:
    UME
    Land:
    Sverige Sverige
    Känns ju spontant som en rätt stor maskin för "lokaltrafiken". Dock kan jag tänka mig att med anslutning från t.ex FRA så kan det nog ske en del resande till tex Arvidsjaur i och med biltestindustrin bland annat. HMV drar alltid mycket finska turister på vintern och att flyga UME-HMV lockar nog många, synd bara att Air Baltic lade ned Vasa-Umeå i höstas (visst blev det så?). Jag och många med mig skulle verkligen uppskatta en direktlinje UME-London. Om den linjen bär sig återstår väl att se dock, men jag tror ju inte att den kommer att gå 2 ggr per dag :).
     
  9. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Mera nyheter ang detta.

    CPH får to nye interkontinentale ruter (opd.)

    Man startar alltså en daglig flight Umeå-CPH. Därefter 2 ggr i veckan till Skopje. 1gång i veckan till Amman resp Beirut.
    Samt en flight i veckan Umeå-Stansted-Kastrup-Umeå.

    Hoppas det gör bra men känns spretigt. Även om möjligen de nischade linjerna från CPH kan locka passagerare med direktflyg till Skopje och Beirut som väl är nya destinationer för CPH.

    Vill inte vara negativ men får väl se hur länge det håller. Men positivt för Umeå med direktlinje till CPH onekligen.
     
  10. Är det så populärt med direktflyg? London kan jag begripa, men hur länge står det på innan Norwegian startar en sådan linje?

    Man når ju redan idag ett stort linjenät, med ett byte, från Umeå:
    * Malmö Aviation, via Bromma
    * SAS, via ARN
    * DY, via ARN
    * Air Baltic, via Riga

    Önskar givetvis bolaget lycka till, men känns inte 100% genomtänkt..
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×