Senaste nytt

Ukraine International Airlines öppnar Kiev - Stockholm fr o m 2014-JUN-01

Elias

Medlem
Hur är det med detta bolag, är det något man "vågar" boka?

Har hittat riktigt billiga biljetter till Bangkok med dom i Mars nästa år och då vi är ett ganska stort gäng som skall åka så blir ju priset än mer intressant.

Men frågan är som sagt hur man skall ställa sig till det, man är ju i grunden lite skeptisk....
Hade två dryga två timmars flighter med dem i Economy för några veckor sedan, dem överträffade mina väldigt lågt ställda förväntningar:)
Fast som föregående talare säger så skulle jag med titta på det ekonomiska med tanke på att ni vill åka i mars.
 

ulagun

Medlem
Flög med dem Kiev-Tblitsi för något år sedan, vilket jag nämnt i tidigare tråd.
Bara att hoppas att de sätter in bättre och modernare maskiner till ARN än de antikverade 737:eek:r vi flög med. I annat fall rekommenderas en rulle silvertejp för att bristfälligt laga trasiga säten m.m. löst ombord.
Vi flög economy. Dubbelmacka typ SJ på 70-talet samt softdrinks öl/vin bjöds på. Starkvaror till försäljning och jag kan lova er att någon gräns på max 3 stycken miniatyrer inte fanns för många av passagerarna. Snarare verkade det som tre stycken var undre gränsen.
 

Dr. Miles

Expert
Skulle mer tänka på den framtida situationen i Ukraina. Vad vet vi om vad Ryssland planerar...
De har problem på östra sidan av Ukraina och denna rutt är Stockholm-Kiev så linjen påverkas nog inte.
När man börjar att prata om osäkerhet finns det ingen garanti någonstans.

Sedan är det en annan femma om man vill flyga med det flygbolaget av kvalitets/ekonomiska skäll.
 

Flying P

Medlem
Skulle mer tänka på den framtida situationen i Ukraina. Vad vet vi om vad Ryssland planerar...
De har problem på östra sidan av Ukraina och denna rutt är Stockholm-Kiev så linjen påverkas nog inte.
När man börjar att prata om osäkerhet finns det ingen garanti någonstans.

Sedan är det en annan femma om man vill flyga med det flygbolaget av kvalitets/ekonomiska skäll.
Just nu är det lugnt i Kiev men det kan som sagt svänga fort när Putin hostar. Antar att UD inte har avrådan till Kiev men att man ska vara vaksam.
 

OnlyAFool

Medlem
Kan det här vara läge att bryta mot ett av budorden. Nämligen att boka igenom en resebyrå och köpa till en extra konkursförhandling? Eller kolla om det ingår i ens kreditkortsförsäkring?
 

Dr. Miles

Expert
Kan det här vara läge att bryta mot ett av budorden. Nämligen att boka igenom en resebyrå och köpa till en extra konkursförhandling? Eller kolla om det ingår i ens kreditkortsförsäkring?
Finansinstitutet som utfärdat kreditkortet betalar tillbaka (eller du slipper att betala) resans pris om flygbolaget går i konkurs före avresa.

Om du vill ha försäkring som gäller för hemresetransport vid flygbolagskonkurs, finns det några reseförsäkringar som täcker det.
Ett exempel är: Solid Försäkringars Årsreseförsäkring.
http://www.solidab.se/Vara_forsakringar/Reseforsakring/Arsreseforsakring
 

gdaily

Medlem
Jag åker relativt frekvent (en gång varannan månad) med Ukrainian. Mestadels nya fina plan ARN-KBP. SKulle gärna skriva en wiki-post kring loyalitetsprogrammet, för där finns lite godbitar, om man nu bara kunde skriva wipiposts...
 

Gizmo79

Medlem
Tack för era synpunkter, även om man egentligen inte blir så mycket klokare på hur man ska göra (är ju dock inte erat fel)

Svårt att få bort en känsla som säger att det inte känns helt ok.

Men med ett gäng på 9-11 personer och ett biljettpris med helt ok flygtider på 3250:-/pp så är det ju inte utan att man blir sugen. Samtidigt är det ju desto jobbigare när man är många och det börjar att krångla....dessa svåra val.
 
Toppen