Senaste nytt

Udda 737-800

mha321

Medlem
LN-RRE
LN-RRF
LN-RRG
Alle var maskiner som ble bestilt til Air Europa, men Air Europa ombestemte seg i siste liten, og i stedet fikk SAS maskinene fra Boeing. "Dessverre" var maskinene allerede innredet med Spansk innredning. Alle flyene er i dag ombygget med recaro-seter, og foran rad 2 på ABC-siden er det et ganske stort mellomrom mellom bulkhead og raden, da bulkhead er for langt bak til å ha plass til en hel seterad til, men for langt fram til at det ser vettig ut :)

Så "det dårlige ryktet" til disse maskinene kan man legge solid bak seg, og heller ønske seg til rad 2ABC.

Forøvrig flyr de for det meste på norsk produksjon, per dags dato.
Intressant, då är det alltså permanent. Vet man i förväg att det blir den så är det ju ett intressant alternativ. Idag satt jag i go så det var bara att beskåda på avstånd.

ARN-OSL idag var det för övrigt.
 

KalleSus

Medlem
Det var väl dessa maskiner som i sin ursprungliga inredning hade läderstolar (eller läderliknande).
Syns, som Aurora skriver, mest på norsk produktion och är hyfsat frekventa på Oslo - Stockholm (och Oslo - Köpenhamn).
 

Holloman

Medlem
Det var väl dessa maskiner som i sin ursprungliga inredning hade läderstolar (eller läderliknande).
Syns, som Aurora skriver, mest på norsk produktion och är hyfsat frekventa på Oslo - Stockholm (och Oslo - Köpenhamn).

Jag kan ha helt fel och blanda ihop det, men var det inte de gamla Braathensmaskinerna som hade den inredningen antingen -405 eller -705? Air Europamaskinerna hade väl någon sorts svarta stolar.
 

011430121

Medlem
Jag flög för ett par veckor sedan OSL-BER med en vad jag tycker lite annulunda 737-700, frågade kabinchefen och hon sa att det var en fd. Braathens maskin med dessa informationsskyltar.
image.jpeg image.jpeg
 

Agö

Medlem
Jag flög för ett par veckor sedan OSL-BER med en vad jag tycker lite annulunda 737-700, frågade kabinchefen och hon sa att det var en fd. Braathens maskin med dessa informationsskyltar.
Visa bifogad bild 56347 Visa bifogad bild 56348
Är det kärrorna som inte har Vikingnamn?

LN-TUA Ingeborg Eriksdatter
LN-TUD Margrete Skulesdatter
LN-TUF Tyra Haraldsdatter
LN-TUJ Eirik Blodøks
LN-TUK Inge Bårdsson
LN-TUL Håkon IV Håkonsson
LN-TUM Øystein Magnusson
 

011430121

Medlem
Är det kärrorna som inte har Vikingnamn?

LN-TUA Ingeborg Eriksdatter
LN-TUD Margrete Skulesdatter
LN-TUF Tyra Haraldsdatter
LN-TUJ Eirik Blodøks
LN-TUK Inge Bårdsson
LN-TUL Håkon IV Håkonsson
LN-TUM Øystein Magnusson
Kollade inte namnet på maskinen, kabinchefen sa att hon hade arbetat på Braathens och hon trodde det var minst 5 maskiner av 737-700 som SAS fick in i boet, det var väl några 737-300 och 500 som följde med, men dessa fasade SAS ut för något år sedan.
image.png
 
Toppen