Senaste nytt

UD avråder från resor till alla länder. Hur får jag tillbaka pengar?

Robster

Medlem
UD avråder nu från resor till alla länder.

Själv har jag flera resor inplanerade under våren, den första till Madrid om en vecka. Frågan är hur får jag tillbaka pengarna? Resan är betald med Amex, täcker försäkringen detta eller ska man få på flygbolaget själv?

/Robin
 

fred80

Medlem
UD avråder nu från resor till alla länder.

Själv har jag flera resor inplanerade under våren, den första till Madrid om en vecka. Frågan är hur får jag tillbaka pengarna? Resan är betald med Amex, täcker försäkringen detta eller ska man få på flygbolaget själv?

/Robin
Jag råkade boka av innan avrådan, då är väll chansen lika med noll? Men det lilla pengar det gäller får jag se till som överlevnad till flygbolagen.
 
Är försäkrings situationen annorlunda om flyget blivit inställt eller inte? Jag har förstått att inte försäkringar gäller för att man ” inte vill riskera att bli sjuk”. Om flyget är inställt, finns det då en chans att få tillbaks kostnader för hotel? Om någon fått en resa inställd, ringde ni då för att boka till ny tid eller väntar på förslag från bolaget? Ha en bra kväll.
 
SAS Eurobonus Mastercard har nu detta meddelande överst på sin webbsida...
60a01f86550c88316d3c9fb46c794b80.jpg
 

Ystad

Medlem
Om flyget är inställt, finns det då en chans att få tillbaks kostnader för hotel?
En aktuell fråga för mig. Jag bokade flygresa och hotell för min dotter för ett bra tag sedan - till Hannover. Avresan var 12 mars. Ett knappt dygn innan resan ställde Lufthansa in flyget - dom har nu lovat att betala tillbaka pengarna för resan (trots att den var "ej avbokningsbar") vilket verkar logiskt. Problemet är nu att hotellet (Alpha i Hannover) vägrar betala tillbaka för det förbetalda rummet. Hotellet bokades via booking.com - de har försökt hjälpa mig både att få pengarna tillbaka eller att boka om till annan tidpunkt - men hotellet vägrar. Det handlar inte om mycket pengar men jag irriterar mig på hotellets inflexibilitet.
 
  • Gilla
Reactions: Gru
Toppen