UberEATS

Diskussion i 'Restauranger' startad av palmen, 23 Juli 2016.

Tags:
  1. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som testar på detta?
    Jag fick 50% rabatt här i Atlanta på mina 2 första beställningar. Har precis beställt en burgare, dryck och lite snacks. Total leveranstid ca 40 minuter.

Kom precis en notis om att min mat är klar och budet har hämtat det och ska levereras till mitt rum på hotellet inom 15 minuter.

Screenshot_20160723-115946.png

Glenn E, rvarttinen, Dreamliner787 och 3 andra gillar detta.
  2. anjak

anjak Medlem

Dom söker personal i Stockholm så kommer starta upp i Sverige också.

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Lite mixed review om min första order. Hamburgaren var inte direkt varm men det kan man ju förvänta sig efter en leverans som tar ca 15-20 minuter. Tyvärr saknades min dricka jag bestält, skickade in klagomål på detta i appen och fick svar efter 11 minuter som ni kan se på bilden.
    De tar kundservice allvarligt när de börjar med att beklaga att det tagit 11 minuter att svara. 5 dollar avdrag på nästa order är ändå ok för något som kostade 2 dollar.
    Överlag är jag nöjd, leverans på ca 45 minuter från order är ok, burgaren var god, coleslaw helt ok och trevliga chips.

Blir en beställning till imorgon, troligtvis något kallt om vi inte kör en middagsbeställning :)
    Screenshot_20160723-124252.png
    DSC_2574.JPG
    DSC_2573.JPG

rvarttinen, Gus, Dreamliner787 och 3 andra gillar detta.
  4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den här marknaden har de ju rätt tuff konkurrens på av redan etablerade spelare som dessutom gillar exklusivitetsklausuler så det blir nog inte lätt att etablera sig i Sverige.

5. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Leveransavgiften var 4 dollar för min order om någon undrar.

6. mha321

mha321 Medlem

Det gäller att de hittar någon bra att samarbeta med så det går fort. I Ottawa I våras noterade jag på 2 olika restauranger där jag var att de hade en priority pickup line för uber eats. Så där fanns helt klart intresse från restaurangerna (jag åt dock på plats och testade inte tjänsten)

7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt billigt. Hur är det med dricks?

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Ingen dricks möjlighet i appen, går ju alltid att dricksa föraren om man vill vid leverans. Det går ju dock bara till föraren och ingen annan. Hade inte haft något emot att kunna lämna X% dricks på maten direkt i appen.

Agö gillar detta.
  9. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dom har kört igång nu i Stockholm. (innanför tullarna enbart)
    Med koden Valkommen100 (giltig till 2 Nov) så får man 100:- rabatt på första beställningen.

10. ahh

ahh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns en kod som ger 50% på de två första beställningarna "godmatsthlm".

johannorrman, Vic, Erik M och 2 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!