Uber till Göteborg

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Cristoffer Cedergren, 9 December 2015.

1. Enligt Ubers Facebook-sida finns dom nu i Göteborg:
    Uber

Edit: UberX

Last edited: 9 December 2015
  2. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De har funnits där ett tag, men det har i alla fall i början varit för gå bilar så jag har inte lyckats åka med dem där.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Johannes

Johannes Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är UberX som kommit nu, Black och Pop funnits ett tag.

4. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja precis. Åkte UberBLACK i mars så de har funnits ett tag i GBG.

5. Varför har ingen skrivit om det på forumet då? :D

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    agehall och olo gillar detta.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, hopppas att det blir bättre med UberX, för nu är det nästan hopplöst. Undra hur många som kör i Göteborg?
    Jag har åker med en liten taxifirma som kör Uber Black när de inte har körningar, vilket är mycket sällan. Men de säger att det pratas inom Uber om att det är bekymmersamt för Uber att det är förfå förare i Göteborg. Så UberX är ett bra tillskott.

9. Moco

Moco Medlem

Åker Uber mer eller mindre varje dag och upplever att det har blivit väldigt mycket sämre på kort tid. De har lyckats dra till sig märkliga förare med väldigt risiga bilar. Inte ovanligt att de dikterar villkoren var de vill plocka upp/släppa av, annan argumentation etc. Kvalitetskontrollen haltar, säkert mycket eftersom det hela saknar personlig interaktion från Ubers håll. Hatar dessutom att de verkar ha som policy att alltid ringa. Jag vill inte bli uppringd och tillfrågad var jag vill bli hämtad eller behöva beskriva vägen när inte hittar - adressen finns redan i min beställning! Gissar att de bara accepterar hejvilt utan att titta på själva beställningen. Vanlig taxi klarar av att hämta/lämna utan att ringa.
    Vanligt är också att de cancellerar beställningen när det inte passar med deras egna önskemål om destination. Värst var häromveckan då min förare gick ur bilen för att starta ett handgemäng med en annan bilist mitt i Londontrafiken efter att närapå krockat - som för övrigt var hans eget fel.
    Har inte testat x i Göteborg, men ska se till att göra det. Upplever dock överlag att det nu inte är någon större skillnad på vanlig fultaxi och Uber längre. Fördelarna är kortbetalningen (utomlands där det inte alltid funkar i fultaxi) och kopplingen med SPG.

Agö gillar detta.
  10. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @olo åker du också med en kille som har en fullsmetad Audi A8? ;)

Pop = skräp, måste bort
    X = som norwegian, lågpris, man får det man betalar för, A-B (går iofs inte sönder lika ofta som deras kärror kan jag tänka mig)
    Black = vettigt alternativ/bra utmanare till traditionell taxi
    Lux = som ovan men kul med lite mer premium

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!