Senaste nytt

Uber i udlandet - internetforbindelse, dataroaming osv.

Jeg ved mange benytter Uber flittigt - både i Sverige men også i udlandet. Hvordan fungerer det, skal man have internetforbindelse under turen, eller er det kun når man bestiller? Indenfor EU er det til at overleve med de relativt lave roamingafgifter, men udenfor EU bliver det hurtigt en ekstremt dyr køretur hvis man skal roame...
 

mha321

Medlem
Så vitt jag vet så räcker det att ha det före turen (för att beställa) och efter turen (för att rate:a, vilket man väl behöver göra innan man kan ta nästa tur). Men under själva turen fungerar det ändå. Och så länge du har det fram tills dess att du kliver i (via wifi tex) så får du ju även uppdateringen om när bilen är på väg osv.
 

Senator

Moderator
Jag använder normalt Uber i Sverige och i USA. När jag kommer till USA ändrar jag telefonnummer till mitt amerikanska nummer, samt ändrar min profil till att innehålla drycks på amerikanskt nivå...
 
Jeg glemte helt jeg startede denne tråd... Ups! Men tak for alle de gode og meget brugbare svar. Muligheden for at bestille via WiFi på hotellet eller i lufthavnen gør det noget mere attraktivt :)
 

Homer

Medlem
Tänk på att rabatterna bara fungerar i den valuta de var utfärdade.

Uber credit will be applied to fares billed in the corresponding currency.
Example: Uber credit value in USD will only be applied to fares billed in USD.
 
Toppen