Uber i udlandet - internetforbindelse, dataroaming osv.

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Christian R, 4 November 2014.

1. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg ved mange benytter Uber flittigt - både i Sverige men også i udlandet. Hvordan fungerer det, skal man have internetforbindelse under turen, eller er det kun når man bestiller? Indenfor EU er det til at overleve med de relativt lave roamingafgifter, men udenfor EU bliver det hurtigt en ekstremt dyr køretur hvis man skal roame...

2. EkstromChris

EkstromChris Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Imho så räcker det att ha data när du beställer.

Christian R gillar detta.
  3. mha321

mha321 Medlem

Så vitt jag vet så räcker det att ha det före turen (för att beställa) och efter turen (för att rate:a, vilket man väl behöver göra innan man kan ta nästa tur). Men under själva turen fungerar det ändå. Och så länge du har det fram tills dess att du kliver i (via wifi tex) så får du ju även uppdateringen om när bilen är på väg osv.

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har använt Uber, med hotell wifi, beställt uber och väntat tills jag för meddelande om att den är framme via wifi i lobbyn.

drW, Christian R och kexxcream gillar detta.
  5. SvartMjolk

SvartMjolk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Samma för mig, har gjort så flera gånger.

6. Jag använder normalt Uber i Sverige och i USA. När jag kommer till USA ändrar jag telefonnummer till mitt amerikanska nummer, samt ändrar min profil till att innehålla drycks på amerikanskt nivå...

7. Christian R

Christian R DYKWIA

Jeg glemte helt jeg startede denne tråd... Ups! Men tak for alle de gode og meget brugbare svar. Muligheden for at bestille via WiFi på hotellet eller i lufthavnen gør det noget mere attraktivt :)

8. Homer

Homer Medlem

Tänk på att rabatterna bara fungerar i den valuta de var utfärdade.

Uber credit will be applied to fares billed in the corresponding currency.
    Example: Uber credit value in USD will only be applied to fares billed in USD.

9. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det går däremot utmärkt att växla valuta på krediterna om man känner för det.

10. Homer

Homer Medlem

och hur gör man det?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!