Senaste nytt

Uber från Heathrow - tillgänglighet på plats?

bnr

Medlem
Tack. Vi landar lördag förmiddag så det är inga problem med trafik. Från HEX är det ändå Uber som gäller i så fall eftersom vi ska till Mayfair så det tar längre tid och blir betydligt dyrare.
Ahh! Ok!
Makes sense att köra Uber då. :)
 

JohanW

Medlem
Då får man kanske börja titta på Uber när man kommer till Heatrow men vara taktiskt beroende på tiden.
 

Homer

Medlem
£4 London Heathrow Pickup Fee om de hämtar från departures (vilket de ofta gör fast de inte ska göra det) och inte betalar någon parkeringsavgift ska man inte behöva betala detta utan begära en prisgranskning/fare review.
 
Last edited:

Homer

Medlem
£4 London Heathrow Pickup Fee om de hämtar från departures (vilket de ofta gör fast de inte ska göra det) och inte betalar någon parkeringsavgift ska man inte behöva betala detta utan begära en prisgranskning/fare review.

och då får man snabbt ett sånt här svar, förhoppningsvis.

Hi Homer,
Thanks for writing in. Happy to help!
As per the new airport pick up system, your driver should park in the short stay car park and meet you at arrivals.
A small fee is then charged to cover the cost of parking.
If your driver did not follow the new protocol and picked you up at departures instead, you should not be charged this fee. I have refunded the £4 back into your account. You should receive an updated invoice very soon! We'll also have the Driver Operations team follow up with your driver.
It's actually a requirement for drivers to park in the short stay car park and pick you up from Arrivals now. This is per new airport rules and not just true for Uber. So a parking fee is always charged as your driver should always be parking and paying a parking fee. In the future, if a driver ever asks you to meet in departures, please feel free to refuse and do let us know so we can follow up!
Sorry again for the mix up! Please let me know if you have any further queries - always happy to help!
Best,
 
Uber räddade min kväll på London Heathrow T5 när jag missade Hotel Hoppa bussen till Hilton T5. Istället för 500kr med vanlig tia blev det runt 150 kronor med Uber i en ny Mercedes-Benz.
 

Brandten

Medlem
Ankommer LHR T2 imorgon kl11:00 och har kikat lite i Uber appen om man skulle använda den för första gången.
Kan välja mellan uberX, uberXL, EXEC, LUX och TAXI. Googlade lite och det verkar som LUX innebär Mercedes S klass vilket jag inte är intresserad av. Vill jag åka S klass så bokar jag med Taxi 020 (vilket jag också gjorde och fick åka igår).
Kan man förvänta sig något riktigt trevligt och annorlunda eller är det "bara" detta som erbjuds?
 

Brandten

Medlem
Toppen