Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Bryant

Medlem
Jag har inte svårt att erkänna om jag haft fel..;). Testade uber igår trots att jag sa aldrig mer. Jag gjorde det eftersom jag är lite fascinerad av deras app. Åkte från Bromma (inte BMA) och hem. Resan blev billigare än med taxi kurir, trevlig chaufför och bil. Appen fungerade klockrent. Jag har tyvärr inget att klaga på. Vill du ha 70:- i rabatt på din nästa resa så kan du ange koden e39q7. (hoppas nu inte att detta upplevs som ett reklaminlägg. Jag vill egentligen bara påpeka att jag hade fel)
 

PYRZ

Medlem
Kul att det funkade bättre denna gången @Bryant. :) Måste berott på att jag inte var Stockholm så att jag kunde sno din bil igen :p
 

olsson

Medlem
Trodde jag bestællde en bil till Friends arena under cupfinalen, det sket sig totalt. Hade ingen møjlighet att ringa snubben och vet inte var han tog vægen. Stannade en taxi stockholm-bil istællet. Som tog 300 kr mindre æn vad Uber skulle ha. (Friends till ARN).
 

Morgan

Medlem
Uber har nu anpassat sin prismodell i Stockholm till den som alla andra taxibolag har: startavgift + avgift per km + avgift per minut.

Det här är Ubers nya prismodell:

- Jämförelsepris: 329 SEK*
- Baspris: 50 SEK
- Pris per minut: 9,6 SEK
- Pris per km: 13,5 SEK
- Minimipris: 100 SEK

Det här var Ubers förra prismodell:

- Baspris: 50 SEK
- Pris per minut: 18 SEK (då hastigheten var under 18km/h)
- Pris per km: 17,51 SEK (då hastigheten var över 18km/h)
- Minimipris: 100 SEK

Uber Blog » Ny och förbättrad prismodell för Uber Stockholm

De nya priserna är i princip identiska med Taxi Stockholms pris på helgnätter, 35% högre än Taxi Stockholms pris 9-15 vardagar och knappt 15 högre än Taxi Stockholms pris övrig tid.
 

Bryant

Medlem
Hur använder jag mitt kreditsaldo? Jag trodde det drogs automatiskt efter en resa men så är det tydligen inte.
 

Johan_G

Medlem
Provåkte Uber för första gången i helgen, fick efter avslutad resa en bekräftelse på 0:- då man tydligen har ett erbjudande om 250:- rabatt på första resan i Stockholm och jag reste för mindre än 250:-. Hur länge erbjudandet gäller vet jag inte, det enda som framgick på kvittot var:

Uber <3 MOJANG! Get 250kr off your first Uber ride in Sthlm!

Jag antar att man får säga tack Uber :)
 
glass.png

Någon mer än jag som försöker få till en Glass-leverans? :)
 
Toppen