Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

RickardG

Medlem
En liten detalj som inte har något att göra med kvalitet på chaufförerna. Jag märkte häromdagen att man nu ändrat inställningar gällande location services för Uber. Måste ha skett en uppdatering sista dagarna. Tidigare kunde man välja alternativet "Bara när appen används" gällande location services. Har engelska som språk på telefonen så termen kan heta något annorlunda på svenska. Nu gäller "Alltid" eller "Aldrig".

Jag tyckte detta var konstigt. Jag vill inte att Uber hela tiden vet var jag är. Tydligen ska Uber ta del av information fem minuter efter man stiger ur bilen för att "förbättra servicen". Jag är inte helt nöjd med detta och delar därför inte längre min platsinformation.
Om syftet är att kunna se till att flera av bilarna finns i närheten av kunderna kan jag köpa den förändringen. Det leder i förlängningen till en bättre service. Sen är det väl som vanligt att man ger bort en del av sitt privatliv som sedan säljs vidare på ett eller annat sätt.
 

Morgan

Medlem
Är det kanske inte så att man borde slå ihop Lux och Black? Lägga jämförpriset på Taxi Stockholms nivå och använda de extra kronorna till att se till att det blir Luxstandard i städningen och servicen, men E-klass istället för S-klass?
 

bnr

Medlem
Är det kanske inte så att man borde slå ihop Lux och Black? Lägga jämförpriset på Taxi Stockholms nivå och använda de extra kronorna till att se till att det blir Luxstandard i städningen och servicen, men E-klass istället för S-klass?
Plocka upp en kund (egen kund alltså - inte en Uber-kund) i en S-klass jmf. med en E-klass = skillnad. Finns många tillfällen där det är bra med en lång bil.
 

dino_81

Medlem
Tror det är Black med dålig rating som tvingas synas som X också. Eller så kan de själva välja det, inte helt säker.

Som jag har förstått det gäller sistnämnda, att föraren själv kan välja om vederbörande vill vara tillgänglig endast för uberBlack eller även för uberX. Har själv "råkat" ut för det när jag valt uberX men fått en bil/chaufför som även kör det dyrare alternativet. Förarna har nog nog kännedom om vilka tider den ena tjänsten är mer eftertraktad än den andra och då kan välja för att få så många körningar som möjligt.

Ska passa på att fråga nästa gång jag åker.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Morgan

Medlem
Plocka upp en kund (egen kund alltså - inte en Uber-kund) i en S-klass jmf. med en E-klass = skillnad. Finns många tillfällen där det är bra med en lång bil.

Nu jobbar jag i en miljö där det är bättre signalvärde att plocka upp och plockas upp i Toyota Prius än Mercedes S-klass, men din bransch är uppenbarligen mer osvensk :)
 

bnr

Medlem
Nu jobbar jag i en miljö där det är bättre signalvärde att plocka upp och plockas upp i Toyota Prius än Mercedes S-klass, men din bransch är uppenbarligen mer osvensk :)
Lite OT, men jag brukar anpassa sådant efter vilken kund jag arbetar mot. Sedan rör jag mig i några olika branscher, så det varierar, förstår hur du menar. :)
 
Toppen