Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

bnr

Medlem
De fick väl extrem brist på chaufförer och bilar när UberPOP lades ner och löste det genom att stoppa in varenda halta och lytta chaufför de kunde hitta, förhoppningsvis kan de rensa upp lite, även om jag är snål och mest åker UberX.
Nja. Att kvaliteten på UberBLACK påverkats negativt har ingenting att göra med att UberPOP nyligen försvunnit. Detta är någonting som har pågått över 1-1,5 år.
Det är snarare UberX som direkt skulle kunna påverkas av att UberPOP försvann.
 

dino_81

Medlem
@bnr, tack för att du delade med dig av den positiva informationen!

Det låter absolut som att Uber tagit till sig av kritiken gällande den sjunkande kvalitén på deras chaufförer, främst då Black.

Rent principiellt är jag mot kniven-mot-strupen mentaliteten när det gäller att tvinga fram god kvalité men i vissa serviceyrken kan det vara ett viktigt incitament till att få bort oseriösa aktörer. Åsyftar då på kravet på höga omdömen som en förutsättning att få utföra tjänsten uberBlack.

Tror att informationen som @bnr tagit del av kommer leda till en ännu tydligare skillnad mellan uberBlack och uberX vilken säkert stärker förstnämnda men frågan är hur det påverkar lågpristjänten? Och därmed varumärket i stort.
 

Bryant

Medlem
Jag åker inte black lika ofta längre eftersom det har blivit så dåligt.

Ofta inget vatten. Ingen som öppnar dörren. Knappt ett välkommen.

Väldigt ofta har det legat en "taxilampa" i bakluckan.

Nu är det nästa alltid UberX. Billigt och jag slipper reta mig på att kvalitén blivit sämre.
 

kaktusen

Medlem
En liten detalj som inte har något att göra med kvalitet på chaufförerna. Jag märkte häromdagen att man nu ändrat inställningar gällande location services för Uber. Måste ha skett en uppdatering sista dagarna. Tidigare kunde man välja alternativet "Bara när appen används" gällande location services. Har engelska som språk på telefonen så termen kan heta något annorlunda på svenska. Nu gäller "Alltid" eller "Aldrig".

Jag tyckte detta var konstigt. Jag vill inte att Uber hela tiden vet var jag är. Tydligen ska Uber ta del av information fem minuter efter man stiger ur bilen för att "förbättra servicen". Jag är inte helt nöjd med detta och delar därför inte längre min platsinformation.
 

Avgeek

Medlem
En liten detalj som inte har något att göra med kvalitet på chaufförerna. Jag märkte häromdagen att man nu ändrat inställningar gällande location services för Uber. Måste ha skett en uppdatering sista dagarna. Tidigare kunde man välja alternativet "Bara när appen används" gällande location services. Har engelska som språk på telefonen så termen kan heta något annorlunda på svenska. Nu gäller "Alltid" eller "Aldrig".

Jag tyckte detta var konstigt. Jag vill inte att Uber hela tiden vet var jag är. Tydligen ska Uber ta del av information fem minuter efter man stiger ur bilen för att "förbättra servicen". Jag är inte helt nöjd med detta och delar därför inte längre min platsinformation.
Uber wants to track your location even when you’re not using the app - The Verge
 

Hachans

Medlem
Verkar som att Uber helt försvunnit från Uppsala. Har inte kunnat beställa bil sen typ Valborg? Är det något officiellt som lagts ner eller bara bilar som inte finns?
 

bnr

Medlem
Tror att informationen som @bnr tagit del av kommer leda till en ännu tydligare skillnad mellan uberBlack och uberX vilken säkert stärker förstnämnda men frågan är hur det påverkar lågpristjänten? Och därmed varumärket i stort.
Om de styr upp BLACK så är det bara bra. Tydlig differentiering i Ubers erbjudande.
UberX får gärna vara A-B så billigt som möjligt utan krav på bil/chaufför, medan UberBLACK är en dyrare tjänst med en bättre bil och chaufför.
 
Toppen