Senaste nytt

Uber.com - service kommer till Stockholm

Även jag ger tummen upp, trevlig feature att man kan följa bilen redan när den är på väg till upphämtning.
En vän till mig som var på date på Alla Hjärtans Dag möttes av en chaufför som gav damen i sällskapet en ros innan resan. Riktigt snyggt.


Måste säga att jag först var skeptisk till affärsmodellen i Stockholm, men på nuvarande prisnivå kommer det nog fungera bra.
 

JacobGBG

Medlem
Lysande att denna tjänst kommer till Sverige. Skulle ha provkört Uber i New York förra året då jag förköpt credit på rabatt och allt via Jetsetter... men Sandy satte stopp för det.
 
Jag har precis tankat hem appen till min Xperia. Har registrerat profil och kreditkort samt fått mejl och sms med bekräftelsekod. Problemet nu är att jag inte hittar någonstans att lägga in koden. Det står att man ska göra det i appen men där går jag bet. Nu behöver jag ingen bil närmsta tiden men man vill ju att allt ska funka när det är dags... Mitt nummer finns i min profil så det kanske kommer gå att boka en bil ändå?

Ni som använt tjänsten. Hur har det funkat för er vid registrering?
 

JacobGBG

Medlem
På min android så klickar jag på ikonen i övre högra hörnet. På menyn jag får upp finns en option som heter "promotion". där kan man mata in promokoder.
 

KlasLas

Ny medlem
Kan man boka en Uber till nästa morgon för en resa till Arlanda? Och hur gör man i så fall.

Använder just nu bara Uber men har inte lyckats förstår hur/om man kan förbeställa bilar till dagen efter.

/m
 

Bamsefar

Medlem
Fick just detta i min email - synd helt klart synd...

Transportstyrelsen försöker stoppa Uber i Stockholm! Vi behöver din hjälp NU!

Skriv under namninsamlingen HÄR!


Uber har sedan starten i februari i år blivit väldigt omtyckt i Stockholm. Av de trettio städer runt om i världen som Uber nu finns i har vi vuxit överlägset snabbast i Stockholm. Vi är väldigt glada och stolta över detta och det har vi er Stockholmare att tacka för.

Tyvärr innebär snabb tillväxt ofta stora utmaningar. I ett försök att skydda den befintliga taxi-industrin vill Transportstyrelsen nu avsluta Ubers närvaro i Stockholm.

Tillsynsmän inom Transportstyrelsen identifierar Ubers förare och nekar dem det tillstånd som krävs för en tjänst som Ubers – vilket gör det omöjligt för oss att fortsätta i Stockholm. Varför gör de såhär? Det är enkelt. Den befintliga taxi-industrin är stor och stark – och den vill Transportstyrelsen skydda till varje pris.

Transportstyrelsens förklaring till detta är att tillståndet som krävs, bara ska ges till företag som kör medlemmar ur kungafamiljer eller högt uppsatta företagsledare. Vi tycker att ett sådant kvalitativt, säkert och modernt transportalternativ ska vara tillgängligt för alla – inte bara för ovannämnda!

Vi möter inte bara motstånd inom byråkratin. Ute på gatorna jobbar polisen sedan några dagar på Transportstyrelsens uppmaning med att försvåra för Ubers förare och kunder – med böter och skrämda kunder och förare som resultat. Får vi tillstånden för Ubers förare kommer trakasserierna på gatorna att sluta – och vi kan stanna kvar i Stockholm.

Om vi inte lyckas vända den här situationen kommer det motstånd vi möter tvinga oss avsluta Uber i Stockholm. Därför behöver vi din omedelbara hjälp med att övertyga myndigheter att begränsningar av transportalternativ inte är acceptabelt. Vi som vant oss vid att myndigheter i Stockholm värnar om innovation och ny teknologi blir både förvånade och ledsna över det som nu håller på att hända.

Kom ihåg: Transportstyrelsens agerande görs inte för att förbättra säkerhet eller kvalitet för konsumenterna. De agerar för att hindra innovation och skydda ledande taxibolag – vilket skadar individuella förare och riskerar att vi blir tvungna att stänga ner Uber i Stockholm.

Såväl kunder och förare har tagit Uber till sina hjärtan och det är nu upp till oss alla att se till att ansvariga myndighetsrepresentanter förstår vad effekten blir av deras agerande. Vi tror att de kommer lyssna och förstå oss om många Stockholmare visar vad de tycker. Det här kan du göra för att hjälpa till:

AGERA NU!


Skriv under namninsamlingen HÄR!
Twittra och sprid kampanjen här: Twittra och sprid kampanjen här: Tweet #UberSthlmLove
Kontakta nedanstående beslutsfattare och be dem SLUTA TRAKASSERA UBER PÅ GATORNA OCH GODKÄNN TILLSTÅNDEN OMEDELBART:

Staffan Widlert, Generaldirektör Transportstyrelsen
Email: staffan.widlert@transportstyrelsen.se
Telefon: 010-495 40 01

Göran Bolinder, Chef för trafikpolisen i Stockholms län
Email: goran.bolinder@polisen.se
Telefon: 010-56 34398

Birgitta Hermansson, Väg och järnvägsdirektör Transportstyrelsen
Email: birgitta.hermansson@transportstyrelsen.se
Telefon: 0767-74 52 84

Catharina Elmsäter-Svärd, Infrastruktursminister
Email: catharina.elmsater.svard@moderat.se
Telefon: 08-405 10 00
Tweet to @elmsatersvard

Anders Ygeman, Ordförande i Trafikutskottet
Email: anders.ygeman@riksdagen.se
Telefon: 08-786 48 06
Tweet to @Ygeman

Ulla Hamilton, Trafik- och arbetsmarknadsborgarråd
Email: ulla.hamilton@stockholm.se
Telefon: 08-508 29 130
Tweet to @UllaHamilton
 
Toppen