Uber även i Berlin

Diskussion i 'Andra transportmedel' startad av Resenären, 17 April 2014.

1. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Här i DC är de vanliga chaffisarna inte så glada på uber. They send you an iphone and then you call you self a taxidriver. Faktum är att de har både renare bilar och proffsigt beteende även om de inte hittar helt hundra.

1 person likes this.
  3. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fungerade utmärkt i Berlin i oktober i fjol. Äldre artig herre i en Phaeton körde mig till flygplatsen. Väsentligt mycket bättre än taxi.

4. jsm

jsm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Generellt sett längre väntetider än i Stockholm samt att påslaget (prispremium) känns högre gör att jag sällan använder Uber i Berlin

5. I Hamburg har jag definitivt inte sett något behov. Jag använder Hansa-Taxi (040-211 211). Kommer på fem minuter. Billigt (ca 20€ från Eimsbüttel till flygplatsen). Chaufförerna är väl kanske inga charmtroll, men hittar bra och talar alltid bra tyska.

6. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tittar just på tyska ARD och programmet Ratgeber och det handlar om Uber. Berlin blev i fredags andra tyska stad, efter Hamburg, som förbjuder Uber.

7. drW

drW Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var det all service? Från när gäller det? Än går det bra med uberPOP och uber Black.

8. E.K

E.K Medlem

9. SFC

SFC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Förbudet i Berlin blev dock inte långvarigt senast, då det överklagades och verksamheten har fortsatt som vanligt. (Iaf fram till förra veckan då det fungerade precis som vanligt.)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!