Tyrolean Air bokar på Austrian--SAS Eurobonus intjäning?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Matsson, 22 Juli 2012.

1. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tyrolean till Dubai

Hej
    Stockholm Dubai via Wien med Austrian (flygs av Tyrolean!!??)
    Ger en affärsklassbiljett 2x miles till EuroBonus?
    Isåfall billigt för 12500 :- på höstlovet.
    Någon som vet om deras 767 har lieflat eller reclinerseats?

2. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Austrian har väl lyft över det mesta av verksamheten i sitt dotterbolag Tyrolean. Har jag för mig jag såg i någon annan tråd i alla fall.

3. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ursäkta det har jag missat, detta borde innebära 2 x miles till Eurobonus.

4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde det göra. Fare basis är enligt Expert Flyer ZBUYSEL2. Håller med om att priset är riktigt bra.

Däremot har jag förstått att en Business Upgrade som de gör reklam om på hemsidan bokas in i P och då kan det bli värre med poäng

5. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Deras 767 har säten i klass med SAS etc, det vill säga föatbed men inte "lie flat". Dock är färgerna i kabinen helt knasiga. Bra mat.

6. OS håller på med en ganska stor förändring. Om jag uppfattade rätt så flyttade man över produktionen till Tyrolean då man inte kom i mål med förhandlingar med facket i Austrian.

Senast jag åkte i april, talade jag ganska länge med en purser på BKK-VIE flighten. Det som är klart är att under hösten/vintern kommer nya stolar i affärsklass på den lilla flottan av B767/B777. Om jag förstod rätt är det samma stol som Swiss, Finnair och Sabena kör och som British Airways nyligen bekräftade att A321 som hör "mid-haul" som f.d. BD kommer få. Det skulle var ett stort lyft för Austrian, ett annars jättetrevlig bolag att åka med.

Superpris till Dubai. njut av Do & Co och åk

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den där 767:an kändes som en syratripp tillbaka till 70-talet. Om folk klagar på SAS business, så vet jag inte vad man ska säga om den där kärran. För det priset är det dock en rätt bra deal imho då man får 2x poäng hos EuroBonus.

MEN det finns en liten tvist. Om jag inte missminner mig helt, så skulle OS börja köra den där sträckan med en A330/340 som skulle wetleasas från Lufthansa i början på Juli. Om detta stämmer är det ett kanonpris och har du M&M status kan du kanske även lyckas få plats i en F-stol med C-service för samma pris.

8. Ja, det stämmer.
    OS839/840 mellan Wien och Dubai är med OS kod men opererad av Lufthansas Airbus A340.

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant med Lufthansa A340. Någon som vet om detta är en permanent lösning?

10. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sneglar på en bra business fare till Dubai på Austrian Airlines, operated by Tyreolean Air. Austrian är Star Alliance partner men inte Tyrolean. Hur blir det med poäng intjäning?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!