Senaste nytt

Typiskt ! För att testa BA bokade jag en resa till London 30/1

Dr. Miles

Expert

gdaily

Medlem
Glöm det. BA har helt tappat fattningen och satsar numera på att slå RyanAir. Undvik ifall du inte har status eller iallafall åker business.
Lite min uppfattning också. Kommer man in i loungen på T5 så är allt frid och fröjd (genom status eller businessbiljett), men annars undviker jag BA i ekonomi. Bara att slippa T5 är ju värt att välja SAS.

(säger jag som precis bokade in BA på sträckan LGW-Malta, men alternativet var ju Air Malta...)

Bokade en lustig resa: Arlanda-Manchester med SAS (plus). Manchester-Isle of Man med FlyBe. Isle of Man-London Gatwick med EasyJet. Gatwick-Malta med BA. Malta-Arlanda med SAS (plus, poängbokning). Fyra olika lågservicebolag...


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Oftast är svaret ja. SAS under kampanj slår alltid BA. Och man kan pricka kampanj om det är privata resor med viss framförhållning.

Jag kommer att fortsätta med CE när det passar, men BA eco (inkl. Longhaul) är numera history om det inte är stora fördelar i övrigt... typ 1h istället för 9h layover.
Exakt.
 

trekker

Medlem
Oftast är svaret ja. SAS under kampanj slår alltid BA. Och man kan pricka kampanj om det är privata resor med viss framförhållning.

Jag kommer att fortsätta med CE när det passar, men BA eco (inkl. Longhaul) är numera history om det inte är stora fördelar i övrigt... typ 1h istället för 9h layover.
Bokar man sent, dvs ska resa inom en vecka så är ba alltid billigare än sas på sträckan manchester stockholm (via london med ba då förstås).
 

nota bene

Medlem
Bokar man sent, dvs ska resa inom en vecka så är ba alltid billigare än sas på sträckan manchester stockholm (via london med ba då förstås).
Absolut, men i detta fall verkade det vara privata resor av nöjeskaraktär eller till evenemang - och detta går normalt att planera i förväg.

Jag hamnar nästan alltid på BA då jag antingen bokar CE, eller sent. Att boka samma dag (gjordes i somras) kostade 2200 med BA och 3600 med SAS... Men det är lätt att hitta F&F, Now or never eller någon annan kampanj med SAS (även i Plus) om man har en aning om när resor förväntas infalla.
 

trekker

Medlem
Känns lite märkligt att jämföra priser på direktlinje mot icke-direktlinje.
Nja, jag ska ju från man till arn så då är det jämförbart. Och då har jag inte nämnt att ba har en klart bättre tidtabell efter att sas sålt många bra slottar och köpt nya sämre.
 
Toppen