Senaste nytt

Typiskt ! För att testa BA bokade jag en resa till London 30/1

trekker

Medlem
Har kommer nya fikautbudet:

Spirits (5cl mini bottles) - £4.50

Assorted range including Bombay Sapphire, Johnny Walker Red, Smirnoff Red, Baileys Irish Cream, Bacardi and Jack Daniels.

Mixers (150ml mini bottles) - £1.50

Assorted range including Schweppes tonic water, slimline tonic and ginger ale.

Red or white wine (187ml) - £4.50

Prosecco Bottega Gold (200ml) - £6.00

London Pride (330ml) - £4.00

Becks Lager (330ml) - £4.00

Magners Original Cider (330ml) - £4.00
 

AABack2ARN

Medlem
Köp lite ombord som skulle motsvara vad BA erbjuder idag, spara kvittot och skicka sedan in dem och resebekräftelsen där det står att mat och dryck ingår och begär tillbaka de pengarna.

Tror ni för övrigt denna typ av ändring ger möjlighet att boka av en resa utan avgift?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

henrik l

Medlem
Skrev och frågade om nu när jag var utan fika och status lös på OW, kunde få ett bra pris på en uppgradering till Business. Tror inte mycket på det men men försöka går ju !

När du checkar in on-line kommer du med största sannolikhet att få ett erbjudande att uppgradera för ca 950 kr per väg.
 

gdaily

Medlem
London Pride är nu ersatt ombord och i loungerna (tillfälligt ?) med Tribute Cornish Pale Ale från St Austell Brewery

46762-350885e923dc12a58b980831d7cc0e1d.jpg
Vilket för övrigt är en riktigt bra Pale Ale
 

gdaily

Medlem
Och för att återgå till ursprungsinlägget:

Jag, som statuslös resenär numera, har inget behov av att vara något bolag troget. Hittills har jag alltid valt BA för mina Londonresor, där jag gör c:a hälften i C och hälften i Ekonomi. Orsaken har stavats T2 i stället för T5 på Arlanda, och "gratis dricka" på flygningen.

Det här en sak som gör att jag kommer köra BA på C-resorna, men annars konsekvent flyga med SAS i stället när jag kommer flyga ekonomiklass.
 

AABack2ARN

Medlem
Vad är det som gör att du anser SAS vara bättre än BA om du nu får betala för dricka på bägge bolagen (bortsett kaffe på SAS)? Är priserna bättre på SAS?
 
Toppen