Typ av eluttag i SAS business class

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Ola Löfgren, 19 Januari 2013.

1. Hej.

Vad är det för eluttag i business på SAS Airbus A330.
    Vanliga eller såna flygplansjack?

/Ola

2. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag googlade lite och fann ett inlägg av någon medlem enligt nedan:

SAS Airbus A330/A340 är utrustad med ett strömsystem på 110 volt. Detta strömsystem kräver inte någon särskild flygplansadapter (PC-adaptrar idag är avsedda för allt mellan 110 till 230 volt) utan du kan använda samma adapter som hemma eller på kontoret. Förutsättningen är dock att den har en platt europeisk kontakt (2 stift) eller en amerikansk kontakt (2 eller 3 långa stift).

3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det funkar med både amerikansk och europeisk kontakt på SAS. Av någon konstig anledning vill inte SAS eluttag acceptera min amerikanska Applekontakt, uttaget liksom "spottar ut" kontakten. :confused: Men alla andra amerikanska kontakter funkar!! De europeiska har aldrig varit något problem.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har utan problem kört amerikanska apple-kontakter i SAS C-kabin. Har du en med sladd, eller använder du de där små som sitter direkt på "klumpen"?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!