Senaste nytt

Tycker du om Ron Zacapa (rom)?

rob74

Medlem
Måste kolla, men jag tror jag har båda varianterna av Zacapa 23 años, varav jag inte har öppnat den senaste än. Därtill en XO som snart är slut.
Bästa romen jag har just nu, bortsett från Caroni 1974 då (som jag mesta möjliga mån enbart nyttjar i samband med min födelsedag)... :p

Ron de Jeremy testade jag på Öl- och Whiskymässan i Stockholm i fjol.
Helt ok, men inte märkvärdig på något sätt (förutom namnet då :)).
 

Kricka

Medlem
Har köpt El Dorado Special Reserve (från Demerara, Guyana) men då den 15-åriga. Den finns oftast
på Systembolaget för SEK 558:- (men tillfälligt slut just nu). Senast köptes den på Bordershop i Putt-
garden för cirka SEK 365:-. Mycket god imho.

Zacapa är en mycket bra rom men El dorado (...) 12-åriga köps oftare på grund av det otroliga bra priset i förhållande till vad man får.
 

Elias

Medlem

lite OT. På Cayman finns de en lokal variant på samma tema, uppkallad efter en afrikansk pirat. Blev rätt chockad när jag såg den mataffären första gången:)
bbb.jpg
 

Homer

Medlem
På T5 är det en rund bardisk där det står massor av öppnade flaskor, inget problem att få smacka annan dyr/kvalitetsprit heller, men kanske inte en slurk från varje flaska ;)
 

FF#1

Medlem
På T5 är det en rund bardisk där det står massor av öppnade flaskor, inget problem att få smacka annan dyr/kvalitetsprit heller, men kanske inte en slurk från varje flaska ;)

Det är en av de trevliga minnena man har från LHR, att de faktiskt bjuder på intressanta sorter som man kan fatta tycke för och köpa med sig. Kommer att vara där några timmar näst-nästa måndag. Ska se vad man hittar på då.
 
Toppen