Tvingas hämta försenat bagage själv?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av NiNE, 2 Juli 2016.

1. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Efter Norwegians nödlandning igår på Köpenhamn har bagaget fastnat på vägen. Mina bekanta som var med på flighten har nu fått reda på att bagaget har kommit fram till Nice, men där tar det stopp. Passagerarna uppmanas att hämta väskorna själva eftersom det rör sig om såpass många passagerare och väskor. Är det rimligt? Jag trodde flygbolaget var tvungna att leverera hela vägen fram.

2. Tyvärr är det nog enklaste sättet

3. När min före detta chef flög Stockholm-(SAS)-Manchester-(Aer Arann)-Cork förr i tiden, fick han gå tillbaka och hämta bagaget på Cork flygplats när de tappade bort hans incheckad väska.

Det hände likadant när jag flög med Shangdong Airlines (SC) mellan Beijing - Weihai.
    De vägrade att köra ut min väska så var jag tvungen att hämta den på flygplatsen.
    En hel arbetsdag gick åt bara för den sakens skull. :mad:

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  4. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för svar. Det är ju synnerligen kass. De har typ två timmar enkel väg till flygplatsen...

5. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Frågan är väl lite vad som gäller? Finns det inga regler kring detta, eller är det upp till flygbolaget att bestämma om de ska vara schyssta och leverera den vid dörren? Sedan kan det ju vara så att om det är många passagerare som har väskor att hämta att det är enklare att åka själv för att få det gjort som @Cristoffer Cedergren säger...

6. Vill man få tag på sin väska så snabbt det går, om man tex ska vidare, så hämta själv. Annars kan man ju sitta å vänta på att ingenting ska ske... Enkelt :)

Det är lite som när man råkar ut för inställda flyg osv..va proaktiv och föreslå en rutt som du har kollat upp. Kommer garanterat gagna dig själv i slutändan.

7. För den som saknar lite underhållning såhär på lördagskvällen så kan jag rekommendera Norwegians facebooksida. Gå in och läs inlägg från folk (vet ej hur man länkar).

Jakob Österberg gillar detta.
  8. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha där var det inte många glada miner. Och Norwegian svarade bara på väl utvalda frågor. De viktiga frågorna avstod man helt sonika att svara på.

Cristoffer Cedergren och SNIFF gillar detta.
  9. Treo

Treo Medlem

Tyvärr bara att konstatera (igen) att det har sina risker att flyga med LCC.
    Jag råkade nyligen ut för att Menzies på Arlanda inte ville leverera försenat bagage efter en resa med British Airways/American Airlines(!) Hårdnackade och ointelligenta svar från engelskspråkig "kundservice" "på Arlanda".
    Ett artigt men tydligt telefonsamtal till en trevlig person, som delade min misstro, på British Airways gjorde att bagaget dök upp hemma hos mig efter två timmar.

10. henke12

henke12 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Cristoffer Cedergren

Mycket bra underhållning. Den samlade ilskan på den sidan går inte av för hackor!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!