Senaste nytt

Tvinga SAS att få till en fungerande prio boarding

F

FCT

Guest
Ja uppenbarligen passar den här tråden inte dig.
Jag tycks vara en av få som inte går på personangrepp men jag har förståelse för att vissa tar till andra metoder när ordförrådet brister.

För övrigt så undrar jag vad du grundar ditt påstående på, samt vad du själv har bidragit med?
 

henrik l

Medlem
När det gäller low cost carriers så har ju Ryan haft en prioboarding som man kan köpa till, naturligtvis. Åtminstone var det så när jag flög med dem senaste gången från GSE i juni förra året. Man har två separata köer vid gate och det såg ut att funka.
 
F

FCT

Guest
Flyger sällan SAS men när jag gjort det har prioboarding fungerat utmärkt. Bla från CPH, ARN och CDG.
 

Valley

Medlem
Hur många gånger har du inte funnit en plats för din väska? Hur många gånger har du fått lämna väskan utanför kabinen? Så länge måtten är inom de tillåtna har jag aldrig sett någon som inte fått med sina väskor.

Varit med om att 2 gånger få lämna väskan utanför och 3 gånger att flygvärdinnan tagit hand om den för att den inte fått plats på hyllan.
Reste då på businessbiljett
 
F

FCT

Guest
Varit med om att 2 gånger få lämna väskan utanför och 3 gånger att flygvärdinnan tagit hand om den för att den inte fått plats på hyllan.
Reste då på businessbiljett
Det är ju tråkigt men hade folk följt anvisningar om max dimensioner på carry on hade det kanske gått att lösa i kabinen?
Faktum är ju att problemet med fulla hyllor kvarstår även vid fungerande prioboarding men att det drabbar någon annan än dig.
Rotorsaken är således inte dålig prioboarding utan dimensioner på carry on.
 
Det är ju tråkigt men hade folk följt anvisningar om max dimensioner på carry on hade det kanske gått att lösa i kabinen?
Faktum är ju att problemet med fulla hyllor kvarstår även vid fungerande prioboarding men att det drabbar någon annan än dig.
Rotorsaken är således inte dålig prioboarding utan dimensioner på carry on.
Att prioboarding och hanbagagereglerna inte efterlevs torde vara två olika symptom på samma problem.
Men åter till ämnet; finns det något annat förslag som jag som kund kan göra för bidra till att prioboardingen fungerar framöver, annat än att använda konsumentmakten att byta bolag?
 

Pho

Medlem
Många säger att dom sett fungerande prio boarding något jag många gånger är misstänksamt negativ till. Blev personer nekade? Vi tycker och tänker lite olikt men slutklämmen verkar vara på samma plan! :)
Ja jag har sett prioboarding med SAS där personer har blivit skickade åt sidan!

Dock så måste jag hålla med rvarttinen att KLM/AF lyckas göra det konsekvent varje gång. Dock funkar det väl inte så bra när det är bussgate, eftersom det fortfarande blandas på bussen....
 
  • Gilla
Reactions: FCT
F

FCT

Guest
Ja jag har sett prioboarding med SAS där personer har blivit skickade åt sidan!

Dock så måste jag hålla med rvarttinen att KLM/AF lyckas göra det konsekvent varje gång. Dock funkar det väl inte så bra när det är bussgate, eftersom det fortfarande blandas på bussen....
I Asien är det vanligt med separat buss för C/F vid bussgate, det är super. :)
Även vid ankomst.
 
Toppen