Senaste nytt

Tvinga SAS att få till en fungerande prio boarding

lillemannen

Medlem
Intressant är i alla fall jag som reser mellan Malmö MMX till Katowice KTW eller Warsawa WAW med Wizzair på en biljett för 99:- + prio boarding
alltid får gå på bland de första och det finns reserverad plats för min väska i hatthyllan. Och gäller det bussgate har man avskilt bussen med rep och man släpper på oss först. Det tar inte längre tid att sålla ut folket eller att det blir fel utan man uppfyller produkten man har sålt och tagit extra för ca 50:- eller att man har medlemskap. Men det är klart Wizzair är ju ett lowcost bolag som är hanterat av Swedavia i Sverige så vad kan man begära, man får inte mer för pengarna.
 

Elberto

Medlem
Bra tråd! Det blev circa 13 flighter för mig med SAS sedan juli.
De flesta är inrikes och i Plus. Jag är EBG.
Det gör mig galet varje gång att SAS helt enkelt bryr sig inte ett piss om prioboarding.
Vilken roll spelar det fråga vissa här?
Jo, jag eller företaget ha ju betalt mer pengar för biljetter än GO priser.
Och om man är EBG/EBD så är man loyal åt SAS och jag förvänter mig att SAS honorera detta.
Helt enkelt.
 

Crater2

Medlem
SAS konkurrerar med Ryanair och Norwegian, dvs förmånerna är kanske på väg bort helt?
Det kanske blir konsekvensen av ett uppror, vem vet.
 
S

SkyPriority

Guest
Det är en Star Alliance-förmån "where available" (se lilla fortnoten). Med andra ord är det valfritt för flygbolaget om det ska vara det, tyvärr.

Har du flugit med SAS? Man annonserar prio boarding men håller inte koll på vem som boardar. Att ens ha den diskussionen är helt meningslöst då det inte är en fråga om det.

Så här står det på SAS hemsida.
Skärmavbild 2015-09-05 kl. 13.14.20.png
 

mha321

Medlem
Har du flugit med SAS? Man annonserar prio boarding men håller inte koll på vem som boardar. Att ens ha den diskussionen är helt meningslöst då det inte är en fråga om det.
Jadå. Och jag har faktiskt varit med om fungerande prioboarding 3 gånger hittills i år på ca 80 flighter med SAS.

Men - det jag citerade var delen som hänvisade till att det var en officiell star alliance förmån med referens till Star Alliance-hemsidan, i kontextet att SAS kanske var på väg att ta bort det i sin konkurrens med Norwegian och Ryan.

Det jag menar är att det är fritt fram för SAS att ta bort förmånen priority boarding om de vill - men då måste de naturligtvis sluta marknadsföra den själva. Så länge de hävdar att den finns, så ska den finnas. Och idag finns det inte, fast de marknadsför det.

Men Star Alliance har inget med saken att göra i det fallet.
 
S

SkyPriority

Guest
Jadå. Och jag har faktiskt varit med om fungerande prioboarding 3 gånger hittills i år på ca 80 flighter med SAS.

Men - det jag citerade var delen som hänvisade till att det var en officiell star alliance förmån med referens till Star Alliance-hemsidan, i kontextet att SAS kanske var på väg att ta bort det i sin konkurrens med Norwegian och Ryan.

Det jag menar är att det är fritt fram för SAS att ta bort förmånen priority boarding om de vill - men då måste de naturligtvis sluta marknadsföra den själva. Så länge de hävdar att den finns, så ska den finnas. Och idag finns det inte, fast de marknadsför det.

Men Star Alliance har inget med saken att göra i det fallet.

Många säger att dom sett fungerande prio boarding något jag många gånger är misstänksamt negativ till. Blev personer nekade? Vi tycker och tänker lite olikt men slutklämmen verkar vara på samma plan! :)
 

mha321

Medlem
Många säger att dom sett fungerande prio boarding något jag många gånger är misstänksamt negativ till. Blev personer nekade? Vi tycker och tänker lite olikt men slutklämmen verkar vara på samma plan! :)
Japp, personer blev ombedda att kliva åt sidan och vänta tills priority boarding var klar. Det händer, jag har sett det! :) Men inte ofta.
 
Toppen