TV: Stockholm-Arlanda

Diskussion i 'Flygplatser' startad av taxvalp, 25 Oktober 2013.

1. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Snubblade över tv-serien "Stockholm-Arlanda" på Viaplay. Den verkar ha visats på TV3 för ett par år sedan och skildrar i någon slags dokumentär form verksamheten på Arlanda. Har sett två avsnitt hittills med ett halvt öga medan jag läst tidningen. Tung socialrealism när Markoolio, Lili & Sussie ska till VIP-loungen och det saxas med klipp med besvikna passagerare som är gravt försenade med charterplanet till Egypten. Kanske rolig förströelse för flygnördar som vill ha något bakgrundsskval medan de planerar nästa RTW i F...

Någon mer som kollat?

2. Mickey

Mickey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fortsätt o kolla tills du kommer till avsnittet Björnström är med i. :D

5 personer gillar detta.
  3. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ganska underhållande att slötitta på. En svensk variant av alla andra flygplatsserier som visas på diverse kanaler :)

4. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan tipsa om en mängd liknande, men mer seriösa serier och som finns att ladda ner från olika internet-sidor, t ex "MIA 24/7" och "Dubai Airport" m fl.

5. Jacob

Jacob Medlem

Finns en motsvarande om Köpenhamn Kastrup också.

6. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, jag minns den , och har faktiskt kolla lite till och från på den på viaplay. Trots en del intressanta inslag för flygintresserade så tycker jag dock att tempot blir lite väl lågt då och då, De kände väl att konceptet var urvattnat efter 2 säsonger.
    Som sagt, höjdpunkten är när Björnström visar hur man reser med stil :)

5 personer gillar detta.
  7. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant serie man kollade om o om igen. Synd att dom inte gjorde fler. Kan dock rekomendera den nya Ultimate Airport Dubai som går på NatGeo på onsdagar. Finns att se även på Youtube och är inne på sitt 7 avsnitt!!

Last edited: 26 Oktober 2013
  8. GillBates

GillBates Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Länk till avsnitt och tidpunkt för Björnströms deltagande?

9. Toby

Toby Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ultimate Airport Dubai är riktigt bra :)

1 person likes this.
  10. Mickey

Mickey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var så länge sen jag kolla så jag kommer inte riktigt ihåg. Du får kolla med Björnström.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!