TV-Serien Pan Am tar oss tillbaka till 60-talet

Diskussion i 'Övrigt' startad av Tommy Palomäki, 4 Oktober 2011.

1. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Dramaserien Pan Am förflyttar oss till 1963 och början på flygåldern. Passagerare och besättning ger sig ut på resor som präglas av romans, intriger och spionage.

Söndag den 16 oktober är det Sverigepremiär för ABC-producerade storsatsningen Pan Am som utspelar sig i 1960-talets Amerika. Under nio söndagar i höst på TV3 får vi följa de eleganta och passionerade flygvärdinnorna Maggie (Christina Ricci), Laura (Margot Robbie), Colette (Karine Vanasse) och Kate (Kelly Garner) under deras arbete på det mytomspunna flygbolaget Pan American World Airlanes.
    Förvänta dig kärlek, intriger och äventyr varje gång det är dags för avgång!

Källa: Pan Am | TV3

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Coolt, den hade ju aldeles nyligen premiär i USA, så det är kul att den kommer till Sverige så snart.

3. bstark

bstark Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var inte alls imponerad efter att ha sett första avsnittet. Taffliga CGI animationer av flygplan och flygplatsen vad man kunde se. Lägg till en tunn och delvis märklig story med spioner etc så blir detta nog ingenting som jag kommer följa. Känns också att de försöker rida lite väl mycket på Mad Men vågen.

Annu ett magplask a la "Studio 60 on the Sunset Strip" för Thomas Schlamme tro? Men denna serie verkar ha tagits emot ganska bra i USA så den kanske kan lyfta trots allt.

4. tourist

tourist Medlem

Jag gillade Studio 60, hade gärna sett några fler säsonger! :)

5. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg "pilot" avsnittet. Jag kommer inte att se fler avsnitt. Den var riktigt dålig. Dålig handling och ännu sämre skådisar. Usch!

6. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ojdå. Jag som hade så höga förväntningar efter att sett trailern... men på andra sidan tycker också att Sex in The City är ett av genomtidernas bästa TV-serie. :) Så har kanske annan smak än ni andra.

7. Tommy Palomäki

Tommy Palomäki Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sett första avsnittet och jag tyckte att den var bra. Väntar med spänning att se andra avsnittet. Måste köpa sen hela serien när den kommit till cdon.com för att köpa som box samt få några extra EuroBonus poäng. :)

Just nu kan du tävla en Pan Am väska...

http://www.tv3.se/pan-am/tavling/vinn-en-pan-am-vaska

Last edited: 23 Oktober 2011
  8. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har sett de fyra första avsnitten. Tycker serien är rätt okej.

9. Homer

Homer Medlem

Vill man se hur de glamorösa flygbruttorna från den tiden ser ut idag är det bara att flyga SK :)

3 personer gillar detta.
  10. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS har faktiskt fått in en några från den yngre generationen också nu :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!