TV-program, lära sig flyga B737 på en månad

Diskussion i 'Övrigt' startad av Najk, 5 Januari 2014.

1. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.
  2. KavlingeDude

KavlingeDude Guest

Min bästa vän har också fått gjort ngt liknande.

Han är civilanställd inom flyvapnet som auditör. När JAS piloter (eller dylika) vill övergå till att bli instruktörer så skall de uppvisa "pedagogisk egenskap" och ett sätt att visa det är att ta en novis i en SK60 och utbilda under tre veckor. Det skedde under förra sommaren och det hela gick bra. Sista flygningen (och uppvisning likväl gesäll) så flög han helt själv (i dubbelkomandot)från start till landning . "- Mitt livs resa" var hanses kommentar efter han hade landat.

3 personer gillar detta.
  3. Johan_G

Johan_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkligen häftigt, det måste vara en enorm upplevelse att gå igenom något sådant :)

4. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det känns som ett extremt dyrt sätt att uppvisa "pedagogisk egenskap" men jag hade inte tackat nej :)

5. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyga "spets-nos" är ju inte inte gratis, så jag antar att man satsar lite på de som ska utbilda dessa.

Hur som helst det låter kul!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!