Senaste nytt

Tvåveckorsfönstret (Eurobonus awardflygning) för Lufthansa First

varva77

Medlem
Vet inte riktigt vart jag skall posta men...

Jag har en bokning till Buenos Aires i business (TK) men vill pga av bättre tider (och att jag helst inte har med Turkiet att göra men är annan historia) hellre åka Lufthansa. Hur är det med First och tvåveckorsfönstret? Min resa är knappt mer än tre veckor så frågan är... Kan jag om tillgängligt boka om till first på utresan och sedan vänta någon vecka (behålla ordinarie just in case) och sen boka om hemresan? Utan att åka på extrapoäng eller att det räknas som enkel etc. Utnyttjar en 2-4-1 om det har något med saken att göra. Är medveten om att blir det bara en sträcka first så är det poängpriset jag får betala för hela resan.
 

anjak

Medlem
Vet inte riktigt vart jag skall posta men...

Jag har en bokning till Buenos Aires i business (TK) men vill pga av bättre tider (och att jag helst inte har med Turkiet att göra men är annan historia) hellre åka Lufthansa. Hur är det med First och tvåveckorsfönstret? Min resa är knappt mer än tre veckor så frågan är... Kan jag om tillgängligt boka om till first på utresan och sedan vänta någon vecka (behålla ordinarie just in case) och sen boka om hemresan? Utan att åka på extrapoäng eller att det räknas som enkel etc. Utnyttjar en 2-4-1 om det har något med saken att göra. Är medveten om att blir det bara en sträcka first så är det poängpriset jag får betala för hela resan.
Du kan inte ändra en redan påbörjad resa.
 

JohanA

Medlem
Om du är Pandion kan man ändra påbörjad resa.

Du får betala mer poäng om du ändrar från business till first.

Ja, du kan tex 14 dagar före avgång boka om utresan till first. Sedan kan du vänta till sju dagar före avresa och boka om hemresan till first, givet att du finner tillgänglighet.
 

anjak

Medlem
Om du är Pandion kan man ändra påbörjad resa.

Du får betala mer poäng om du ändrar från business till first.

Ja, du kan tex 14 dagar före avgång boka om utresan till first. Sedan kan du vänta till sju dagar före avresa och boka om hemresan till first, givet att du finner tillgänglighet.
Fast resan är ju tre veckor lång och Lufthansa släpper ju sina platser två veckor innan så det går ju inte att hitta platser innan utresan börjar.
 

varva77

Medlem
När man ändå är inne på Lufthansa och rewardbiljetter. När jag pratat med Tallin om resor så envisas (hänt flera ggr men har inte börjat diskutera med dem) de med att säga att "pröva gärna närmare inpå, Lufthansa brukar släppa business några veckor innan". Är detta verkligen erfarenheten? Nu är ju släpp och tillgänglighet ingen direkt vetenskap men är det så att de ibland gör liknande F även för business...?
 

Canadien

Medlem
Enligt annan person i tråd om uppgradering av Premium Eko till Business så sades det att Lufthansa går igenom inventory mer och mer frekvent fram till avresa, och att då awards kan tillkomma. Jag har själv sett I-klass (Business) dyka upp ca 1-2v före avgång
 
Toppen