Senaste nytt

Två päron i New York - hjälp mig att ge mina föräldrar deras livs resa!


Essential New York Restaurants.
och Where to eat in New York City
Bra restauranger i New York. Jag kan inte garantera att alla ger en toppen upplevelse men denna karta har så många att oavsett var du är i staden så kan du plocka fram den och hitta ett

Ett Annat New York - Karta. De platser som recenserats i bloggen ovan utlagda på en karta över staden.

Michelin restauranger 2012. New yorks alla restauranger som hade en Michelin stjärna år 2012. Kan tyvärr inte hitta någon karta över 2013.

Hemmabygge. En egen karta jag gjort inför min kommande resa med en mix av sevärdheter, restauranger, barer och diverse...

Är det bara jag som kommer direkt till google maps startsida när jag tycker på dina länkar? Måste jag göra något för att få fram uppgifterna som du pratar om? För det verkar ju väldigt fiffigt i alla fall!
 
Jacob - hatten av för alla de här finfina tipsen. När jag reser själv hotellhoppar jag mer än gärna och har även använt hotwire med gott resultat. Grejen är att jag inte tror att mina något resovana föräldrar är nere med idéen att byta hotell och hålla på och jag lyckades även fixa en riktigt bra rate på New Yorker som ju är ett helt okej hotell trots allt. Vi får se om ren trevlighet kan hjälpa till med en uppgradering - det har trots allt funkat tidigare, ha ha.

Övriga tips är grymma de med, i synnerhet arkitekturguiden.

Återigen, hatten av. Behöver du någon gång tips för San Francisco så är det bara att fråga (det är "min" stad det)!
 

Chrille

Medlem
Nu är det i o f s längesen jag turistade i NY för egen del, men går man inte på theater på Broadway nuförtiden? Någon lättsam musikal eller komedi, kanske med någon bekant skådis? Andrahandsmarknaden av biljetter brukar vara stor, och ofta kan hotellet fixa något om man inte ids själv....
 

vicce

Medlem
Har själv bott på The New Yorker, tyckte hotellet var bra, lite små rum, men för övrigt bra standard. Lyckades få utsikt mot Empire State Building, vilket jag mailade dem innan om och önskade. Dock kunde de inte garantera något.

En lunch på The Boathouse i Central Park är något jag rekommenderar, eller varför inte bara en picknick om vädret och temperaturen tillåter?

Om det hade varit första gången jag besökte New York, hade jag velat se Frihetsgudinnan samt Empire State Building (eller Top of the Rock).
 
Toppen