Två frågor om Eurobonus

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av englundjesper, 24 Januari 2013.

1. englundjesper

englundjesper Medlem

Land:
    Norge Norge
    Hej,

Min första post här. Måste först och främst starta med att säga att jag tycker detta forumet är himla välskött och bra. Väldigt kul läsning - varje dag!

Nu till frågorna.

- Reste nyss OSL-EWR-OSL med min flickvän. Är det så att jag bara får poäng för mig (det är nämligen så det ser ut just nu)? I så fall. Kan jag efterregistrera på hennes Eurobonus så att att hon i alla fall får poängen?

- Behöver 5 kvalifiserade resor innan 1/5 för att behålla mitt EBS, vilket jag kommer klara. Det jag undrar är om resor bokade med poäng räknas in som kvalifiserade resor?

/ Jesper

2 personer gillar detta.
  2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen!

Du behöver efterregga hennes poäng, för de är personliga,

Nej, de räknas inte.

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen "englundjesper"! För att krångla till det TROR jag att resor bokade med en kombination av poäng och pengar (bokas till vanliga bokningsklasser men ger ej några poäng till Eurobonuskontot) räknas som kvalificerande segment. Men som skrivs ovan, har du en vanlig "traditionell" bonusbiljett (bokningsklass X, P eller I) så får du varken poäng eller kvalificerande segment.

4. FlyingErik

FlyingErik Medlem

Så poäng+pengar i kombo kvalificerar segment men ger inga baspoäng?
    Kan någon bekräfta detta?

Tack!

2 personer gillar detta.
  5. Så är det!

1 person likes this.
  6. englundjesper

englundjesper Medlem

Land:
    Norge Norge
    Tack för snabba svar. Var till slut inte så sugen på att använda några av mina poäng på en så tråkig sträcka som OSL-KLR-OSL, så fick bli betalning med Amex EuroBonus istället och påfyllning av poäng.

Håller för övrigt tummarna för att 3x-kampanjen jag anmälde mig till gäller för resor som redan var bokade. OSL-EWR-OSL bör ju bli ett trevligt tillskott i kassan i så fall.

7. SuperRajar

SuperRajar Medlem

Jag fyller på med en fråga här; Jag har bokat CPH-ZRH-ATH med Swiss och registrerat mitt SAS EuroBonus som bonuskort. Sträckan CPH-ZHR trafikeras av SAS, får jag få fulla bonuspoäng från SAS trots att det står LX på biljetten?

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det är opererande bolag som bestämmer intjäningen, så det är som att du bokat SAS den sträckan.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!