Senaste nytt

Två Amex elite kort möjligt?

bankb

Medlem
Uppdaterad info efter att ha pratat med Amex. Det får inte att ha två Elite kreditkort samtidigt.

Får bjuda in sambon till ett Elite nu när point sharing funkar.

Hur funkar det med värvning? Jag bjuder in min sambo nu, vi använder hennes kort först och triggar 2 st vouchers. Sen säger hon upp sitt Elite kort, säg efter 6 månader (30 juni).

Går det alls, och i sånt fall hur långt efter kan jag bjuda in henne igen och få värvningspoäng?
 
Uppdaterad info efter att ha pratat med Amex. Det får inte att ha två Elite kreditkort samtidigt.

Får bjuda in sambon till ett Elite nu när point sharing funkar.

Hur funkar det med värvning? Jag bjuder in min sambo nu, vi använder hennes kort först och triggar 2 st vouchers. Sen säger hon upp sitt Elite kort, säg efter 6 månader (30 juni).

Går det alls, och i sånt fall hur långt efter kan jag bjuda in henne igen och få värvningspoäng?

3 månader förutsatt att hon inte haft någon annan kreditprodukt på prov/kampanj under denna tid. (Tror jag)

265ab1f00d48cfe11d449669616c643b.jpg
 
Hur funkar det med värvning? Jag bjuder in min sambo nu, vi använder hennes kort först och triggar 2 st vouchers. Sen säger hon upp sitt Elite kort, säg efter 6 månader (30 juni).

Går det alls, och i sånt fall hur långt efter kan jag bjuda in henne igen och få värvningspoäng?

Sedär, nu har vi en källa till 72k poäng till per år :)
Jag är mycket tveksam till att sätta värva-säga upp-värva-säga upp etc i system i syfte att gnida ut så många värvningspoäng som möjligt. Det är inte så det är tänkt att användas, det riskerar att försämra för alla andra, och jag har svårt att tro att Amex ser med blida ögon på det.
 
Toppen