Senaste nytt

Två Amex elite kort möjligt?

palmen

Moderator
Nej, det går inte att få 5 st 2-4-1 genom att skaffa ytterligare ett Elite.

Du får inte fler vouchers för kort av samma produkt, vilket på Amexspråk betyder två av basic, premium eller Elite. Jag har själv lärt mig den läxan den hårda vägen ;)
Jag har precis fått min andra voucher för året och jag har följande kort
SAS Amex Premium Betalkort
SAS Amex Premium Kreditkort

Det var till och med Amex själva som föreslog att jag skulle skaffa det nya kreditkortet.
 

Mr Basic

Medlem
Förtydligande!
Jag har ett Elite Betalkort, och jag har haft ett Elite kreditkort. Elite kreditkortet sade jag upp i feb när jag fått 2st vouchers. Sedan skaffade jag ett nytt Elite kreditkort i höstas och fick en ny voucher.
Kredit Elite - 2 vouchers (kort sades sedan upp)
Elite betal - 2 vouchers
Nytt kredit elite -1 voucher
Totalt 5 vouchers giltiga tom 2019
Stämmer det?
 

Myllys35

Medlem
Jag har precis fått min andra voucher för året och jag har följande kort
SAS Amex Premium Betalkort
SAS Amex Premium Kreditkort

Det var till och med Amex själva som föreslog att jag skulle skaffa det nya kreditkortet.

Precis samma upplägg som jag kört, men nekades voucher för mitt andra premium. Lite trist om jag är ensam om att ha denna begränsning :confused:
 

Myllys35

Medlem
AMEX kör en 6 månaders period för värvningsbonus. Kan det vara samma för 2-4-1 och att du begärde nytt kreditkort inom denna period?

Nej, jag tror att minst tolv månader passerat, så tyvärr är nog inte det lösningen. Att kundtjänst nekade mig behöver ju inte betyda särskilt mkt, men det märkliga är att systemet gjorde det när det fungerar för andra... Amex kanske har smittats av SK IT
 
Toppen