Senaste nytt

Tvättservice på hotell, era erfarenheter?

majer

Medlem
Jag som förut bodde 2-3-4 månader i sträck på hotell utnyttjade tvättservicen väl.
Håller med om tidigare talare, på bättre hotell är tvättservicen helt okej och inget att oroa sig för.
Jag brukade lämna in hela bohaget på tvätt precis innan jag skulle åka hem så jag slapp tvätta när jag kom hem.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Har bott Shangri-La några gånger när det ingått obegränsad kemtvätt. Tjejen tycker det är grymt, själv har jag inte så mycket kläder i den kategorin...

Jag tvättar en del på hotell, bor för det mesta på bättre hotell och det funkar bra. Enda problemet kan vara om man inte är tydlig att dom använder tvättmedel med blekmedel även på mörka/svarta kläder. Inte kul när allt svart är grått när man får tillbaka det.

Skriver ALLTID till följande på lappen man skickar med:
No bleach!
Wash cold!
Wash separate colors!
No tumble dry!

Sen jag började med det för några år sedan har jag inte haft några problem alls förutom att det ofta hade varit mycket billigare att gå till närmsta Paul Smith butik och köpa ny strumpor typ...
 

Gweilo_2

Medlem
Har du otur så använder hotellet det här tvätteriet (Mumbai Dhobi Ghat Laundry District), sjukhustvätt blandat med allt möjligt dränkt i en odör av klorin....om inte annat är det ett intressant besök
 

Attachments

  • Indien 057.JPG
    Indien 057.JPG
    127,8 KB · Visningar: 201

Glooie

Medlem
Namnet antyder att det tvätteriet ligger i Mumbai, rätt? Är i Bangalore nu, det är en bra bit till Mumbai härifrån, så jag är inte så orolig för det. Dock blev jag lite förvånad att det i princip är svenska priser på tvätt här på hotellet...
 

Glooie

Medlem
Liten uppdatering, priset på kemtvätt va inte riktigt som i Sverige, det va jag som läste fel i prislistan. Skickade en kostym och 3 skjortor i tvätten igår, kanonresultat! Blir till att tvätta upp så mycke som möjligt innan jag åker hem på fredag, speciellt när chefen sagt ok att ta det på reseräkningen... :)
 
Toppen