Senaste nytt

Tvättservice på hotell, era erfarenheter?

Glooie

Medlem
Drar till Indien (Bangalore) imorron, 10 dagar. Eftersom temperaturen ligger på ca 30C där och det är kostym + vit skjorta som gäller tänkte jag bara plocka med 3-4 skjortor och nyttja hotellets tvättservice. Vad är era erfarenheter av olika hotells tvättservice? Risk att skjortorna blir förstörda? Det handlar ju trots allt om 1000-1500 SEK/skjorta...
Ska bo på Vivanta By Taj (MG Road) om det spelar nån roll.
 

FF#1

Medlem
Mina erfarenheter är att tvättservice på lite bättre hotel funkar rätt bra.
Ibland då jag reser en längre tid eller har begränsat med bagage brukar jag köra med det och sätta på reseräkningen.
Har aldrig klickat hittills.
 

Jönsson

Medlem
Det beror nog helt på var du bor. Ett bra hotell borde borga för att tvätten sköts som den ska. I Indien brukar dom vara duktiga på den typen av tjänster och jag gissas att dina skjortor kan komma att handtvättas.
 

Glooie

Medlem
Ok, då kan jag nog va ganska lugn. Vivanta är väl ett av dom bättre hotellen i BLR (inte topp 5, men helt klart godkänt). Ni som brukar resa med bara handbagage, brukar ni tvätta underkläder och liknande också på hotellen, eller tar ni med så många fillingar/sockar ni behöver hela resan? Vet inte varför, men det känns fel att lämna in smutsiga underkläder till nån annan att tvätta... :S
 
Det har alltid fungerat bra för mig, men då på bättre hotell. Dessutom så brukar jag alltid få dem perfekt vikta och inslagna i paket vilket gör det mycket lättare att packa ner i resväskan.

Om några veckor ska jag för övrigt bo på ett Conrad-hotell där det ingår 'unlimited laundry' i rumspriset så där passar jag på att ta med extra många skjortor. :D
 

nollbit

Medlem
Apropå fint inslagen tvätt. Detta från Hyatt Kyoto.

tvatten.jpg
 
Toppen