Senaste nytt

Turkish business till och från Houston (ny+gammal B777)

Lukas S

Medlem
Tack för en härlig rapport! Verkar onekligen väldigt bra.

Du verkar ju ha koll på TK så passar på att ställa en fråga. Deras A330-200 har dock en helt annan stol väl? Tittade på att boka TK till Mauritius men vågade inte då risken verkar finnas att få en stol som inte blir platt. Stämmer det?

Stämmer. De har några gamla A330-200 som har angle flat. De har iofs också några leasade a330-200 som har lie flat, men det är helt klart en risk och något jag skulle försöka undvika på längre flighter.
 

hg1980

Medlem
Stämmer. De har några gamla A330-200 som har angle flat. De har iofs också några leasade a330-200 som har lie flat, men det är helt klart en risk och något jag skulle försöka undvika på längre flighter.
Ok tack, det luriga med just Mauritius är att de verkar blanda A330-300 och A330-200 på den rutten. Så, lotto :)
 

Gus

Medlem
Tack för en härlig rapport! Turkish verkar riktigt trevliga med fin mat! Jag älskar att de har en självserveringsbar! Det finns väl inget bättre än att sjunka ned i ett businesssäte med en snickers, Pringles och en whisky och se en bra rulle! :)

Jag ska för första gången prova turkish business om några veckor då jag ska till Minsk, nu är jag ännu mer exalterad!
 

Kimmen00

Medlem
Tack för en härlig rapport! Turkish verkar riktigt trevliga med fin mat! Jag älskar att de har en självserveringsbar! Det finns väl inget bättre än att sjunka ned i ett businesssäte med en snickers, Pringles och en whisky och se en bra rulle! :)

Jag ska för första gången prova turkish business om några veckor då jag ska till Minsk, nu är jag ännu mer exalterad!

Vi åker TK för första gången med familjen, stockholm-istanbul-kuala lumpor på lördag, skall bli mkt intressant i C och hoppas de lever upp till bilderna i rapporten här :)
 

Smuffe

Medlem
Jag håller helt med om rapporten, som är riktigt bra.

Min flight mellan Manila och Istanbul i maj var en av de absolut bästa flighter som jag har gjort.
Träffade på personalen i passkontrollen, ena pursern och jag skojade lite med varandra om vem som skulle gå först osv.
Visade sig att han även jobbade i business class så det var ett glatt återseende 45 min senare. :)

Pumpkin soup... WOW! Det är nog även den bland det bästa jag har ätit och smakat på ett flyg! Helt makalöst god!

Som du nämner, det märks verkligen att de har lagt ner mycket tid på att utbilda kabinpersonalen, iaf i business class, om service och bjuda på det där lilla extra som de inte gjorde förr.
Det är en helt annan nivå än för exempelvis 4-5 år sedan.

Min flight till Bangkok i juni var riktigt bra den också, inte lika bra som Manila - Istanbul men jag gav de 9/10 med motiveringen till flygvärdinnan att det mer eller mindre är omöjligt att få 10/10 så hon skulle se det som ett toppbetyg. :)

Jag ser fram emot min flight från Bangkok den 31 augusti.
Kommer bli jobbigt att flyga i ekonomiklass till Manila i september då min gode vän inte har ekonomin att flyga i business class, men han får uppleva lounge och smidigheten på Arlanda med incheckning och fast track på sin första resa till Asien.
Men det kommer göra ont att sitta som i en sardinburk i ekonomi. :p

I övrigt, grymma hörlurar, skärm, IFE och tofflor (som jag använder hemma...) men maten varierar mer nu än för några år sedan och beroende på meny, inte att den är dålig utan antingen är det riktigt bra eller endast helt ok.

Tack igen för rapporten!

Ps: Jag fick en Bentley aminety kit mellan Manila och Bangkok, de andra tre som jag har fått är den svarta vad det nu är för märke.
 

Lukas S

Medlem
Kul att så många verkar gilla rapporten! :)

Som sagt, jag är ett riktigt stort fan av TK och jag tycker inte att omvägen via Istanbul är jobbig givet deras fenomenala lounge, snabba fast tracks och oftast fina plan till o från ARN. Synd bara att en av flighterna numera har spärrat mittsäte i business, men jag upplever ändå dessa stolar som betydligt luftigare än t.ex. Lufthansas slimlinesäten.

Riktigt avis på Bentleynecessären - jag hade hoppats på en sån på tillbakavägen och blev lite besviken av Cerutti :) (min sambo springer också runt i tofflorna här hemma...)
 

Lukas S

Medlem
Tack för en härlig rapport! Turkish verkar riktigt trevliga med fin mat! Jag älskar att de har en självserveringsbar! Det finns väl inget bättre än att sjunka ned i ett businesssäte med en snickers, Pringles och en whisky och se en bra rulle! :)

Jag ska för första gången prova turkish business om några veckor då jag ska till Minsk, nu är jag ännu mer exalterad!

Håller med om baren! Extra plus för att de har chips, det perfekta tilltugget till en film :)

När jag stod där och plockade på mig lite saker kom en av flygvärdinnorna fram och frågade om jag ville ha något annat, varpå de ordnade en fin fruktsallad och tog fram lite mer choklad o godis. Trevligt!
 

Alf

Medlem
Tack för en trevlig rapport med bra bilder. Jag håller med om att Turkish verkar ha hög kvalitet på mat och dryck. Dock räcker inte detta för att Turkish skall tas bort från min lista på flygbolag som jag undviker.
 
Toppen