Senaste nytt

Turkish-award bokad med United miles avbokas upprepade gånger av Turkish

Jag har ett litet dilemma. Har bokat enkelbiljett med Turkish i business med United-miles för två passagerare.
Poängen dragna på United-kontot. Först fick jag inte fram bokningsreferensen på Turkish, bara Uniteds egna. Ringde United som efter 30 minuter i telefon lyckades få fram Turkish bokningsreferens. United bekräftar biljetten och jag får United-biljettnummer.
Bokningen ser fortfarande lite konstig ut eftersom båda passagerarna sitter på samma säte, och det går inte att ändra på Turkish hemsida som spottar ur sig något felmeddelande.
Jag ser också på Turkish hemsida att det där bara är ena passageraren som har ett biljettnummer listat. I övrigt visar bokningen "status HK - confirmed".

Efter två dagar försvinner bokningen från Uniteds app. Får igen ringa United som hävdar att Turkish avbokat resan. Efter en timme i telefon så har det löst sig, bokningen är tillbaka i appen med samma bokningsreferens som innan. Båda passagerarnas biljettnummer syns nu på Turkish hemsida, men det ena biljettnumret är nytt, och det andra, som syntes tidigare, är detsamma som tidigare.

Efter ytterligare två dagar försvinner bokningen igen. Ringer United som denna gång först hävdar att jag avbokat biljetten, och i övrigt är agenten riktigt sur och konfliktsökande. Jag inser att jag inte kommer någon vart där och blir tillslut kopplad till hennes chef. Där får jag bättre hjälp, hon ser att det är Turkish som avbokat igen, men vet inte varför. Biljetten ställs ut för tredje gången, denna gång med nya biljettnummer men fortfarande samma bokningsreferens hos United respektive Turkish som det har varit hela tiden. Denna gång utan att vi sitter på samma säte, men samma status på Turkish hemsida: HK - confirmed.

Känslan är att de här biljetterna om två dagar kommer att vara avbokade igen. Är det bara att glömma dessa biljetter och boka något annat eller hur tillförlitliga är Turkish när det strular? När jag ringde Turkish så hänvisar de bara till United.

Resan är den 24 november.
 
Vilket är helt korrekt - du måste prata med United och få dem att ta reda på vad problemet är. De är tyvärr din resebyrå i detta fall.
Yes, men jag ville att de skulle titta på bokningen och se om allt var ok. Men inte ens det ville de göra. Enligt United är allt ok, men det har det enligt dem varit hela tiden så det säger ju ingenting.
 

agehall

Medlem
Yes, men jag ville att de skulle titta på bokningen och se om allt var ok. Men inte ens det ville de göra. Enligt United är allt ok, men det har det enligt dem varit hela tiden så det säger ju ingenting.
Det är ju en biljett utställd av United så det är inte ens säkert att Turkish kan se vad problemet är. Jag misstänker att hela problematiken ligger på United-sidan.
 
@Jakob Österberg , hur gick det med denna resa? Kom ni iväg?
Yes, efter tredje gången så avbokades inte biljetterna och allting fungerade bra förutom att vi inte kunde välja säte. Vi var seatade på samma säte i bokningen men den detaljen löste sig vid incheckningen. Vi flög från Ljubljana, och där gick det bara att checka in via flygplatsens egna webbsida, men när väl det var klart fungerade allting som det skulle.
Det var såklart en omväg att flyga hem via Istanbul men Turkish business är svårslagen på resor inom Europa.
 
Toppen