Senaste nytt

Turkish Airlines till Sydney 2014!

Palazzi

Medlem
Mest bolaget som gör att jag ställer mig tveksam.... Finns garanterat ett europeiskt underlag för ULH till SYD när man bara talar om en avgång/dygn. Med C + F finns det alltid personer som är villiga att betala, speciellt med hela Europa som upptagningsområde.

Om det hade handlat om BA från LHR tror jag att det varit bättre... (men inte ännu möjligt). Resmålen är tätare sammanknutna, servicenivån är högre, mer trogna affärsresenärer (från centraleuropa), samma allians som Qantas etc.

Att göra ekonomi av ULH med ekonomisäten är omöjligt (idag)... Man ockuperar ju ett plan som tar ca 300 resenärer i 20h varje sträcka. Grundreglen är väl ofta att desto kortare flygningar desto mer ekonomisk vinning. Därför lågkostnadsbolagen främst flyger short haul, och av just denna anledning som Icelandair kunnat agera prispressare till USA. 25% lägre kostnader hos en A350 tror jag inte är tillräckligt...

Hoppas givetvis att de lyckas, men är rädd för att detta främst blir en paradlinje för att marknadsföra TK (precis som SQ21). TK har så många flyglinjer att de kan skippa att göra vinst på denna linje, bara för att kunna stoltsera med dess existens.
 
Toppen