Senaste nytt

Turkish Airlines statusmatchar

Jonas C

Medlem
Verkar som att TK har dragit in sin status match nu. Endast challenge erbjuds numera. 15000 miles på 4 månader för att få behålla kortet i två år.
 

Smuffe

Medlem
Om man har TKG/Elite så bör det inte vara allt för svårt att skramla ihop de.
Planerar man en resa till Asien så kan man komma riktigt billigt undan för mellan 9500-11500 SEK i business som ger bra med miles med TKG--->.
Mycket finns att säga om TK och vore det inte för loungen på Ataturk så skulle det mycket till för att flyga med Turkish. Det måste vara en av världens botten 50 flygplatser, inte för att allt är kass men personalens beteende sänker betyget extremt mycket.

Tråkigt dock för de som har tänkt matcha till M&S...
 
Om man har TKG/Elite så bör det inte vara allt för svårt att skramla ihop de.
Planerar man en resa till Asien så kan man komma riktigt billigt undan för mellan 9500-11500 SEK i business som ger bra med miles med TKG--->.
Mycket finns att säga om TK och vore det inte för loungen på Ataturk så skulle det mycket till för att flyga med Turkish. Det måste vara en av världens botten 50 flygplatser, inte för att allt är kass men personalens beteende sänker betyget extremt mycket.

Tråkigt dock för de som har tänkt matcha till M&S...
Sant. TK har vuxit liiiiite snabbare än flygplatsen själv :)
 

pep

Medlem
Har fået matchet mit M&S til guld for en 4 måneders kvalificerings-periode, hvor jeg skal skrabe 15000 miles ind for at forlænge det i 2016. De skriver: "Elite card trial period will be valid for 4 months. As of start date of elite membership within 4 months trial period one international Turkish Airlines flight should be realised for extending your card validity date to 1 year, if 15.000 status miles accumulate at the end of the first year elite membership will extend 1 year more and the total validity date will be 2 years."
 

Smuffe

Medlem
Har fået matchet mit M&S til guld for en 4 måneders kvalificerings-periode, hvor jeg skal skrabe 15000 miles ind for at forlænge det i 2016. De skriver: "Elite card trial period will be valid for 4 months. As of start date of elite membership within 4 months trial period one international Turkish Airlines flight should be realised for extending your card validity date to 1 year, if 15.000 status miles accumulate at the end of the first year elite membership will extend 1 year more and the total validity date will be 2 years."

Tack för info.
Jag har ju mitt TKG till mars 2017 tack vare status match från EBG innan det gick ut.
Samlar mina resor där utöver kommande 3x r/t för 30K-kampanjen då jag har intjäningsperiod i april.
Bra att veta om jag inte får ihop milesen och planerar in en resa till Asien och kan göra en challenge och kanske få förlängt om det går.
 

Brandten

Medlem
För ett år sedan visste jag nog inte vad status match var. Sedan såg jag en tråd här på forumet men tänkte inte mer över det eftersom jag bara var EBS. Plötsligt blev jag EBG så....

21/1 - Skickade jag in en fråga till TK om hur man kan statusmatcha via deras formulär.

27/1 - Fick svar att de behövde kopia på:
- ID/Passport
- Copy of your Gold membership card's front and back side
- Card statement that shows flight activities up to last two months


2/2 - Jag skickade in uppgifterna (trodde jag) men kopia av ID + EBG kortet försvann i mailprogrammet när jag bifogade dessa.

4/2 - Fick svar att de fortfarande ville ha kopia på ID + EBG kortet vilket jag skickade in direkt.

5/2 - Välkommen till Miles&Smiles Elite (så nu har jag två vägar in i CIP loungen :))
 

miamiflyer

Medlem
För ett år sedan visste jag nog inte vad status match var. Sedan såg jag en tråd här på forumet men tänkte inte mer över det eftersom jag bara var EBS. Plötsligt blev jag EBG så....

21/1 - Skickade jag in en fråga till TK om hur man kan statusmatcha via deras formulär.

27/1 - Fick svar att de behövde kopia på:
- ID/Passport
- Copy of your Gold membership card's front and back side
- Card statement that shows flight activities up to last two months


2/2 - Jag skickade in uppgifterna (trodde jag) men kopia av ID + EBG kortet försvann i mailprogrammet när jag bifogade dessa.

4/2 - Fick svar att de fortfarande ville ha kopia på ID + EBG kortet vilket jag skickade in direkt.

5/2 - Välkommen till Miles&Smiles Elite (så nu har jag två vägar in i CIP loungen :))
Jag började i augusti 2015 och fick svar att de ville ha en account statement. Det blev mycket mailande fram till två veckor sedan då de erbjöd en challenge. Jag har förklarat på två mail att jag borde bli matchad för två år för att jag frågade efter status match redan i augusti.
 
Toppen