Turkish Airlines registrerade poäng till fel flygbolag

Diskussion i 'Star Alliance' startad av TjudöBoy, 12 Mars 2015.

1. Hej!

Efter min resa ARN-IST-BKK t/r med TK så har jag ett problem. Jag hade vid bokningen lagt hela resan på mitt A3-kort för att kunna behålla guldstatusen.
    Vid check-in både på ARN samt i BKK så ger jag agenten mitt A3*G-kort för att det skall bli rätt.

Nu när poängen kommer in så visar det sig att ARN-BKK krediterats till A3 och BKK-ARN till EuroBonus!?

Jag vill ha samtliga poäng på A3 eftersom jag tänkte försöka behålla mitt A3*G.
    Vad man göra, kan jag retroclaima på nåt vis?

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur fick de ditt EuroBonus-nummer?

EBGGOT och matte_ante gillar detta.
  3. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror att frågan diskuterats i annan tråd men jag har vid något tillfälle
    försökt få både Lufthansa och SK att göra om och göra rätt men utan framgång.

4. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har du kvar boardingkort med rätt program på som bevis?
    I såna fall kan du ju testa att göra en reklamation, har hört att att vissa har lyckas med det även om det är svårt.

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Undrar samma sak som @fcx. Hur fick de EuroBonus-numret i första läget?

6. Ja du, U tell me...
    Agenten fick mitt A3 kort samt familjens(fru+2 barn) EuroBonus kort, så om hon på någe vis fick fram mina uppgifter därifrån då??
    Måste säga att hela grejen övergår mitt förstånd o_O

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Agenten? Syftar du på incheckningsagenten? Eller på agenten som bokade din biljett?

8. Incheckningsagenten menar jag :) Har boadingkorten hemma (jobbar på ett fartyg=svårt att hämta) så jag kan ej bekräfta va d står på dem men när man ger ett FFP kort till inchecknings agenten så räknar man ju inte att hon registrerar ett annat kort...
    Hittar inget på elektroniska biljett kvittot om vilket FFP som är registrerat men jag är i princip 100 % säker på att jag förregistrerade mitt A3 kort.

9. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast låter det inte mer osannolikt att de har letat upp ditt EuroBonus-nr själva och lagt in? :)

10. A
    Allt verkar ju lite konstigt med detta, man kan ju fråga sig varför ARN-BKK gick till rätt FFP men ej returen!?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!