Turkish Airlines poäng på Eurobonuskonto

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Normandie, 30 September 2012.

1. Normandie

Normandie Medlem

Hejsan.
    Jag beställde i all hast en biljett till New York till julafton med TK CDG-IST-JFK-IST-CDG. Jag har alltid flugit med andra Star Aliiancepartners men aldrig med TK. Har googlat runt lite och funnit information om att jag kan få in mina poäng på mitt Eurobonuskonto. Min fråga till er är: hur får jag in poängen där?

Tack på förhand
    Mark

2. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det stämmer, samtliga Star Alliancebolag möjliggör intjäning hos EuroBonus (med diverse olika poängmängd beroende på bokningsklass).

För att få in poängen på EuroBonus-kortet ser du till att detta är registrerat i din bokning innan du boardar. Dvs lägger in det i förhand (borde väl gå på TKs hemsida eller ifall du bokat via resebyrå så kan de nog göra det men akta dig för extrakostnader), vid incheckning eller vid gate innan ombordstigning. Enklast är väl att ta med kortet och lämna in det vid incheckning som vanligt. Ifall poängen trots detta inte skulle dyka upp, vilket ibland händer, får du skicka in en retro-registrering.

3. Normandie

Normandie Medlem

Tack för snabbt svar!
    Om jag registrerar mitt bonuskort på deras hemsida, använder jag mig av mitt vanliga eurobonus-nummer?

4. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det blir ingen skillnad.

5. Normandie

Normandie Medlem

Jag ursäktar för sent svar, men tack för hjälpen David! Hittade inte något på Turkish Airlines hemsida tyvärr så det får bli vid incheckningsdisken.

6. Fredro

Fredro BC Dev

Land:
    Sverige Sverige
    Du finner detta fält när du ska checka in på TKs hemsida, då finns det ett fält där du ska välja SK och sen skriva ditt EuroBonus nr

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!