Senaste nytt

Turkish Airlines plockar bort comfort class

Ringer till Turkish de är en ung kille med brytning som svarar på dålig engelska, han fattar inte min fråga o frågar bara om vad jag vill boka...

Då ringde jag numret som stod service center Stockholm :)
 

Alf

Medlem
Ringer till Turkish de är en ung kille med brytning som svarar på dålig engelska, han fattar inte min fråga o frågar bara om vad jag vill boka...

Då ringde jag numret som stod service center Stockholm :)

Det är det sämsta med detta flygbolag, det är så svårt att kommunicera med dom är man vill göra ändringar eller har speciela önskemål. Detta är en av anledningarna att dom inte längre är aktuela för mej längre.
 

Randy Marsh

Medlem
Då ser det ut att vara bekräftat att Comfort Class försvinner:

It had been rumoured for months. But Turkish Airlines CEO Temel Koti confirmed at last week's IATA AGM that his airline will eliminate Comfort Class from its fleet of B777-300ERs.
...
New planes delivered from Boeing will be configured for business and economy only (Turkish does not offer first class) while existing B777-300ERs will be retrofitted.

Tråkigt, det var en väldigt prisvärd produkt, trots att servicen lämnade en del att önska.

Turkish to remove premium economy seating - Business Traveller
 

j-n

Medlem
Kan ju tänka mig att TK kommer sätta in fler Business-stolar istället då de har hög beläggning i den.
De har ju också bra priser i Business så de kanske storsatar på den istället.
Personligen tycker jag att skillnaden prismässigt mellan Comfort och Business har varit så liten man hellre har lagt till några tusingar för allt det innebär att ha en businessbiljett.
 

David

Medlem
Väldigt synd, under 9,000kr från GOT till PEK/HKG med gott om plats och bra mat är helt klart svårslaget. Någon som har tips på bra premium economy med fokus på gott om plats för en 2-metare? :)
 

Glenn E

Medlem
När försvinner Turkish Airlines Comfort class?
Den går fortfarande att boka.
7723 SEK på MrJet.se från Stockholm till Hong Kong.
 

Palazzi

Medlem
När försvinner Turkish Airlines Comfort class?
Den går fortfarande att boka.
7723 SEK på MrJet.se från Stockholm till Hong Kong.

Dec2014-Jan2017, i takt med att nuvarande plan fasas ut... Det enda som sker nu är att nya plan inte utrustas med Comfort Class.

Ni kan med andra ord resa Comfort Class ett tag till! :)
 

PYRZ

Medlem
Nu är det "officiellt" på riktigt. I den helt nya 777 som de fick i förra veckan var det bara två klasser, ekonomi och business.

De plan som har comfort klass idag kommer att flyttas till nya linjer:

  • Sao Paulo/Buenos Aires istället för Houston (from 28 Juli)
  • Guangzhou istället för Shanghai (22 September)
  • Seoul istället för Hongkong (13 April).

Nu har jag ju aldrig testat comfort class men lite synd tycker jag... Verkar ha varit en bra produkt.
 
Toppen