Senaste nytt

Turkish Airlines plockar bort comfort class

henrik l

Medlem
Håller med Jonas C att 64 stolar var nog lite väl stor Y+, tror den hade lyckats bättre om man halverat antal säten och kanske höjt priset en tusenlapp.

BA har ju mellan 24 och 40 plaster i WT+ i sina 777.or och 747.or och kabinen brukar i princip alltid vara full. Men håller med om att 64 platser känns i överkant.
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Turkish Airlines har svarat på frågan om de kommer ta bort Comfort Class. De skriver att Comfort Class INTE kommer plockas bort, men specificerar inte mer än så....

Då finns det väl tre alternativ:
1. TK blåljuger
2. De kommer minska antalet platser (därför de inte kommer kommenterar frågan utförligare?)
3. Ryktet/informationen var helt falsk...

Hoppas givetvis på alternativ två, och att de utökar tjänsten till att finnas på alla interkontintentala linjer
 
Med lite tur så menade de att de inte plockar bort utan "bara" slutar att installera Economy Comfort på resten av flottan?!

Men om man bokar en sådan resa då som ARN-IST-HKG och hamnar på en sådant ikke uppdaterad B777-300ER blir man nergraderad från Comfort till Ekonomy då? Eller Upgrade? Tänkte för dom har ju inte Comfort på deras B737 repsektive A320-321 så där lär man flyga vanlig Economy gissar jag...... Jag ska flyga den 14 Mars och hem den 3 april.....
 

mrflyt

Medlem
Mellan ARN och IST har du säkert Economy.
Det går att välja Business på denna strecka när man har valt resedatum på TK:s sida, men till ett mycket högre pris.
 
Mellan ARN och IST har du säkert Economy.
Det går att välja Business på denna strecka när man har valt resedatum på TK:s sida, men till ett mycket högre pris.

Okej, ja de kan jag förstå! Det är väl inte speciellt värt det, om de inte är dom "nya" stolarna dom har där :) Ne men de man gärna vill veta är om de är så att man inte hamnar i en ekonomistol när man betalat för Comfort class bara för att de är ett ej uppgraderat plan :O Skickade ett mail till Turkish o frågade för någon timme sen :)
 

agehall

Medlem
Vid byte till en tvåklasskärra får du sitta i economy. Möjligen ligger du bra till för en opup om det är översålt, men annars är det nog kört.
 
Toppen