Senaste nytt

Turkish Airlines lounge i Istanbul - Vilrum?

johisco

Medlem
Hängde i loungen ett par ggr nyligen. Fantastisk! Grym mat, bra dryck (inkl. riktigt café) och fri massage(!) Kebabspetten är fantastiska. Och pizzan är inte dum heller... Tjejens ögon höll på att ramla ut när jag sa att det bara var att jaga ikapp massören och be om massage utan kostnad. Hon gillar massage...

SAS lounge på Arlanda är verkligen pinsam i jämförelse. Riktigt pinsam.
 

Smuffe

Medlem
Jag och min sambo sitter i loungen nu sedan c:a 3 timmar tillbaka...
Allt var frid och fröjd men vilorummen och eventuellt duscharna håller på att renoveras.
Först gick vi en sväng längst in förbi det självspelande pianot men där var det ett ohyggligt öronbedövande oväsen från renoveringen så vi gick tillbaka till en soffgrupp bredvid receptionen där det är rätt trevligt... tills för sisådär 1 timme sedan då de just i skrivande stund antagligen har lyckats forcera den näst närmaste väggen innan loungen.
Det vibrerar i golvet, väggarna, möblerna och ja i stort sett allt pga släggor, cirkelsågar, slagborrar (sådana som man kan se när de bryter upp asfalt) och annat skit!
Hade jag vetat detta så hade jag lätt valt ett annat bolag. Men det räcker tydligen inte med att boka över ett halvår i förväg och ha någorlunda kontinuerlig kontakt med Turkish då man förväntar sig att få sådan här information.
Det började redan med imorse vid kl 04:50 när vi landade och jag försökte få reda på om vi hade rätt till ett hotellrum med tanke på vår transfertid fram till kl 18:50... Vilseledande information från transferdiskarna där jag sökte info om hurvida vi skulle vara berättigade ett hotellrum innan vi passerade immigration ledde oss fram och tillbaka och till och med upp till transitområdet airside för att sedan efter närmare en timme komma fram till THY's special services-lucka i ankomsthallen bredvid caféet där de meddelade att vi inte var berättigade till detta. Däremot kunde vi få sova i loungens vilorum om vi ville.
Vi beslutade oss för att ta oss in till stan med första tunnelbanan för sightseeing (riktigt sjysst och mysig stad, 100 gånger bättre än Paris!) i 6 timmar innan vi åkte tillbaka för välbehövlig vila i loungens vilorum/suits.
Nu visade det sig att detta inte är möjligt pga renovering som Turkish uppenbarligen inte behagar att meddela sina business class passagerare eller sin personal på flygplatsen heller för den delen.
Blickarna runtomkring mig i just denna sekund säger en hel del om tålamodet som börjar tryta hos mina medgäster i loungen...

Strax kommer jag lämna ett kraftigt klagomål till receptionens manager för detta är under all kritik.
Mat/dryckesutbud, biljardbord, underhållning osv som är suveränt gör inte min huvudvärk någon nytta pga buller...
Hur svårt kan det vara att skicka iväg ett email till sina premiumpassagerare i stil med
"Dear Sir/Mam,
We apologie for the inconvenience due to the eventual noice that may appear during your stay in our lounge at Istanbul Ataturk Airport.
During the next couple of weeks we are renovating and due to these circumstances there may be bothering noises that may appear.
In the near future our world famous lounge will be even better and make your transit experience even better.
Thank you for your understanding.
Sincerely,
THY Lounge Mgr Bla bla bla!"

Ett kort och koncist email som inte tar lång tid att skriva och som skickas till sina BC passagerare...
Men nope! NADA!

Anyway, nu har jag fått skriva av mig min frustration och till er som kommer befinna er här de kommande veckorna (månaderna) så ta er så långt bort härifrån mot "biografen" till...
Dessutom är i princip alla laddare i "laddskåpen" för mobiler antingen utslitna, ur funktion, krossade, etc. och detta främst till iPhone 4/5... Så har ni batteritorsk och behöver låna dessa så kan ni inte räkna med att de fungerar...
Dubbelkolla att ni får med egen laddare och adapter hemifrån.

Tjing från Istanbul!
/Smuffe
 
Last edited:

adhoc76

Medlem
Tjing från Istanbul!
/Smuffe

Jag är också i loungen i Istanbul. Fullständigt horribel upplevelse. Känns som att befinna sig mitt i en byggarbetsplats. Det enda som saknas är en hjälm och hörselkåpor sen kan vi börja jobba.

Våldsamt besviken. Bedrövligt att de inte meddelar sina gäster detta. Eller ännu hellre - varför inte koncentrera arbetet kring tider när det är lite folk? Nu är det proppfullt här och klockan är efter 18.... Lägg ner snälla nån!
 

j-n

Medlem
Någon som har hört hur länge detta kommer pågå och vad är det som renoveras? Den var väl väldigt fräsch redan?
 

vicce

Medlem
Är i loungen just nu. Rätt mycket folk, men städat och snyggt. Inget oljud från byggande eller liknande.
Tänk om SAS loungen på T5 kunde vara likadan? :)
 
Toppen