Senaste nytt

Turkish Airlines Lounge för Star Alliance Gold på Istanbul Airport

Big Birger

Medlem
Hade möjlighet att passera den nya fina flygplatsen i Istanbul och spendera ett par timmar i Turkish Airlines lounge som man har access till via Star Alliance Gold-status.

Enormt stor lounge, och istället för att ta massor av bilder filmade jag en sekvens där jag går igenom det mesta av loungen. Lite skakigt osv då jag försökte filma lite diskret, men ger ändå en känsla av hur det ser ut och storleken. Bilbanan var rätt ball! Lite bökigt att man måste hämta ut en biljett i en automat med användarnamn och lösenord (som båda bestod av en vansinnigt lång sträng av siffror och bokstäver) för att få Internet-access. Själva nätet sedan fungerade iofs utmärkt.

Dessvärre är golfsimulatorn i motsvarande "Business lounge", och där kom jag inte in utan en Business Class-biljett. :( Gör ett försök där i oktober då jag passerar igen, men med Business-biljett. :)

Filmen blev lite lång (3:37) och för stor för att publicera är, så istället för att komprimera osv publicerade jag den på YouTube:
 

Mr Basic

Medlem
Är denna lounge att likställa med CIP-loungen på Atatürk?
Är ”business-loungen” en separat del av denna lounge (motsv Senator-del) eller en helt separat lounge. :rolleyes:
 

Big Birger

Medlem
Är denna lounge att likställa med CIP-loungen på Atatürk?
Är ”business-loungen” en separat del av denna lounge (motsv Senator-del) eller en helt separat lounge. :rolleyes:
Business-loungen är helt separat med egen ingång, och vad jag kan bedöma lika stor och en spegelbild av gold-loungen. Den ligger på motsvarande plats som denna, men i nästa "kvarter".
 

Flyingandy

Medlem
Business-loungen är helt separat med egen ingång, och vad jag kan bedöma lika stor och en spegelbild av gold-loungen. Den ligger på motsvarande plats som denna, men i nästa "kvarter".
Var där för två veckor sedan, känslan av gamla loungen fanns kvar men nytt och fräscht. Personalen vid entrén berättade att de inte var någon skillnad på business-loungen och guld-loungen.
 

Big Birger

Medlem
Har varit i båda, och golfsimulatorn var inte mycket att hänga i granen. Möjligen lite större bilbana i gold-loungen. Väldigt liten skillnad.
 

swb

Medlem
Med undantag för bilbanan (som jag inte sett) är det ingen skillnad mellan Gold- och Business. Den ena har en ingång speciellt för barnfamiljer och folk med funktionsvariationer vilket väl är bra och gör det enklare med barnvagn, rullstol m.m.

Jag tycker du lyckades filma på en tid då det var rätt lugnt och skönt, jag byter flyg där rätt ofta och det tenderar att vara rätt långa köer för mat och rätt fullt, många som lägger sig för att sova vid layovers och ockuperar soffor m.m., men överlag bra utbud av både vin och sprit iaf.

Beställde turkiskt kaffe första gången jag var där och käkade bakalawa. Jag är inte känslig för socker men boy blev man pigg, det kändes som om insulinet sprutade ut genom öronen :) Ta det lugnt när ni testar det, som rökheroin (har inte testat men antar).
 
Toppen